گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

غرق در رحمتیم .....

حس من در آخر ماه صفر مثل آخر ماه مبارک رمضان است. دراضطراب این هستم که آیا به درستی از این روزها و ساعتها استفاده کرده ام یا نه؟

سفره ای که برای همه پهن شده در حال جمع شدن است. 

شاید برای همین است که روزهای پایانی این ماه را باید با توسل به حضرت رسول که مظهر رحمت الهی و امام حسن که مظهر کرامت حضرت حق و حضرت امام رضا که مظهر رضایت خداوند هستند بگذرانیم.

که بدون رحمت و کرامت و رضایت او راه به جایی نخواهیم برد....

هیشه شنیده ایم که امام حسین رحمت واسعه الهی است چرا که پیامبر با قربانی شدن او کار نیمه تمام حضرت ابراهیم را تمام کرد و گریه بر او و توسل و زیارت او را وسیله شفاعت نه تنها امتش که تمام انسانها قرار داد.

که او رحمه للعالمین است.


روزی مردی بیابانگرد خدمت حضرت  رسول میرسد و از ایشان میپرسد: آیا مرا به خاطر دارید که روزی در بیابان شمارا یاری کردم .

حضرت رسول میفرمایند :آری به سبب آن خدمتی که به من کردی من هم یک خواسته تورا برآورده میکنم.

مرد اندکی فکر میکند ومی گوید:به پاس آن خدمت از تو میخواهم در بهشت همنشین تو باشم.

حضرت میپرسند :چگونه به این رسیدی که چنین درخواستی کنی ؟

پاسخ میدهد:چون میدانم دنیا تمام خواهد شد پس باید پاداشی اخروی بخواهم و چون میدانم جایگاه شما در بهشت از همه والاتر است  ومن طاقت دوری شمارا در آن دنیا هم ندارم چنین خواستم .

حضرت فرمودند:قبول است فقط به من قول بده با سجده های طولانی مرا در رسیدن به این حاجت یاری کنی. 


آری پیامبر به تمام شیعیان امیرالمؤمنین قول شفاعت داده اند و فقط ما باید با انجام عبادات  و اعمال صالح او را یاری کنیم تا برای شفاعت ما به مشقت نیفتند.

که او رحمه للعالمین است و جلوه ای از رحمت و لطف بی نهایت خداوند است.رحمتی که همواره در آن غرقیم واز آن بی خبر.

اینها مطالبی است که در جلسات استاد پناهیان با موضوع "رحمت الهی" در دهه آخر ماه صفر آموختم.بیان ادامه آموخته هایم باشد برای بعد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
bb40 چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.bb40.ir

سلام
وبسایت BB40 آران و بیدگل راه اندازی شد
نقد اخبار و رویداد های آران و بیدگل به همراه رادیوbb40
لطفا ما را لینک کنید تا به همه اطلاع رسانی شود
با تشکر
گروه نقد نویسان آران و بیدگلBB40

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد