گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

چرا انقلاب کردیم؟

این روزها برای بیشتر ما یادآور خاطرات زیادی است  چه آنها که در جریان انقلاب بوده اند و قبل از آن هم زندگی کرده اند و چه ما که بعد از انقلاب به دنیا آمده ایم و خاطرات خوبی از جشن های دهه فجر مدرسه داریم.

البته در این بین آدم های زیادی هستند که حرف زدن از آن روزها برایشان دردناک است ودر بین آنها افرادی پیدا می شوند که هنوز هم قائل اند به این که اصل انقلاب کردن ما اشتباه بوده است و مردم از سر شکم سیری و یا جو گیری و تابع احساساتشان قیام کردند و الان خیلی از آنها پشیمان هم شده اند.

شما هم احتمالا در اطرافیانتان از هر قشر و گروهی و با هر سطح سواد و طبقه اجتماعی از این دست دیده اید. 

به این که حرف آنها درست است یا نه؟ کاری ندارم و اصلا دلم نمی خواهد نظر آنها را نقد کنم.

 ولی همیشه دوست داشتم به تک تک آنها پیشنهاد کنم لا اقل اگر به کتابهای تاریخی اعتماد ندارندچند جلد از کتابهایی که خود خاندان پهلوی  واطرافیانشان تحت عنوان زندگینامه و یا خاطرات نوشته اند و معمولا اکثر آنها در خارج از کشور به چاپ رسیده است و بعدها در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است را به دقت بخوانند.

اکثر این کتابها با هدف فاش کردن حقایقی است که سبب شده حکومت پهلوی تضعیف شود و دیگران را متهم کردن و خودشان را تبرئه کردن است ولی خواسته یا نا خواسته زیر آب هم را می زنند و همدیگر را رسوا میکنند و حتی بعضی از آن کتابها در حقیقت جوابیه کتاب های دیگر و مطالب  آنهاست. 

از جمله این کتابها میتوان به "دخترم فرح" نوشته فریده دیبا مادر فرح

کتاب "دختر یتیم "که شامل مجموعه مصاحبه های فرح در خارج از کشور و شرح خاطراتش 

کتاب خاطرات اردشیر زاهدی و کتاب خاطرات شعبان جعفری 

اشاره کرد . بعد از خواندن آنها شاید بهتر بتوانیم در مورد علت قیام وانقلاب مردم ایران نظر دهیم و در مورد اوضاع الان حکومت و کشور انقاد کنیم .   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد