گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دلم پر است و....

                      عمر گرانمایه در این صرف شد              تا چه خورم صیف و چه پوشم شتا

مصداق بارز این شعر من هستم .به گمانم جناب سعدی مرا از همان قدیم ها می شناختند.....


این روزها همه ما در اطرافمان  افرادی را می بینیم که  دایم سرشان در گوشیهای همراهشان است و خیلی از وقتشان را صرف  شبکه های اجتماعی و یا بازیهایی میکنند که تهش هیچ چیز عایدشان نمیشود.

نمی دانم اگر جناب سعدی در این زمانه می زیست در مورد صرف عمر ما چه می سرود......


تأسف می خورم وقتی می بینم خیلی از جوانهای ما هنوز کتاب گلستان  و یا بوستان سعدی را به عمرشان ندیده اند چون معتقدند فرصت نمی کنند بخوانند ولی به این راحتی وقتشان را با کارهای بیهوده تلف می کنند.....


اکثر ما که ادعای مسلمانی داریم هنوز در عمرمان به خودمان زحمت نداده ایم لا اقل یک بارمعنای کتاب دینمان را بخوانیم شاید چیزی دستگیرمان شود در حالی که خیلی از کسانی که مسلمان نیستند برای تحقیق هم که شده است این کار را انجام داده اند.....


دیروز عید مبعث بود عید مخصوص ما مسلمانها. عید به نبوت رسیدن پیامبرمان .پیامبری که از همان سالی که به پیامبری رسید تا به امروز مورد اذیت و آزار عملی و زبانی دوست و دشمن قرار گرفت .......


دیشت در برنامه خندوانه گزارشی در مورد گروهی از مسلمانان لندن نشان داد که به بهانه عید مبعث شاخه های گل رز به همراه پیام صلح و دوستی پیامبر مسلمانان به مردم تقدیم میکردند ....واقعا به حالشان غبطه خوردم که اینچنین عاشقانه و ساده به وظیفه شان عمل میکنند..


شاید کمترین کاری که یک فرد برای ادای دینش به رهبرش بتواند انجام دهد این باشد که اگرتبلیغی نتواند برای او  انجام دهد لااقل موجب خجالت و شرمندگی اش هم نباشد .....

ببخشید اگر خیلی قرو قاطی نوشتم ,دلم پر بود فقط خواستم خالی شود..... 

نظرات 2 + ارسال نظر
همکلاسی پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام جایی که کمر همت برای تخریب اسلام بسته اند و مردم دنیا جوری کد گذاری شده اند که شنیدن صدای الله اکبر مساوی است با ترور یا انفجار
ایجاد یک کد دوستی بر اساس فرهنگ هر ملتی حتی با دادن یک شاخه گل و انتظار تعدیل کد ها و انتظار اینکه ذره ای فکر به دنبال عطر گل کار ناشایستی نیست
هر کس بسته به توان خود موظف است دیدگاه منفی نردم جهان را در مورد اسلام تغییر دهد
وقتی کاریکاتوری با هدف و منظور وحشی نشان دادن مسلمانان پخش میشود و به دنبال آن در پاکستان مردم سفرتی را به آتش میکشند خالق کاریکاتور با خونسردی میگوید
دیدید گفتم حالا به شما ثابت شد اصلا نیازی به کاریکاتور هم نبود
بیایید فکر کنیم و در جهت اهداف از پیش تعیین شده ی آنها قدم برنداریم

مشکل همین جاست که یا به وظیفه مان عمل نمی کنیم و یا فکر میکنیم درست عمل می کنیم و لی راه را اشتباه می رویم...
البته من خودم به حال و عمل آنها غبطه خوردم .شاید سخنم را بد نوشتم که برداشت شما چیز دیگری ست ،پس سعی میکنم آن را ااصلاح کنم.

همکلاسی دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام
خیلی خوب بود
ممنون از توجه تان به نظرات

سلام
ممنون از شما به خاطر نکته سنجی تون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد