گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

چقدر با معرفت...

دیشب برنامه مستندی در مورد ساخت ضریح امام حسین پخش شد .

استاد فرشچیان طراح اصلی و   ناظر ساخت ضریح هستند که با اساتید به نام دیگری همکاری کرده اند.

ظاهرا استاد برای انجام این پروژه ، هیچ دستمزدی  نگرفته بودند و حتی  وقتی برای انجام کار به ایران می آمدند حاضر نمی شدند هزینه هتل و سفرشان را کسی بپردازد ...وقتی علتش را از ایشان پرسیدند معتقد بودند نیاز مالی ندارند و فرمودند با این پول می خواستم چه کنم ؟یک زمین بخرم ؟ ویا یک مدرسه بسازم؟

 حتما   ایشان مزد زحمتی را که کشیده اند در جای خیلی بهتری میگیرند....جایی که هیچ  چیز و هیچ کسی به دردشان نمی خورد جز صاحب همان ضریح .....که با کریمان کارها دشوار نیست.

مقید بودند با وضو بر سر کار حاضر شوند و قبل از شروع کار حتما باید توسلی به اهل بیت می داشتند...ایشان معتقد بودند ائمه ما هیچ نیازی به چنین چیزهایی ندارند، چنانچه در دوران حیاتشان نیز هیچ تعلقی به دنیا نداشتند....و این کار رافقط عرض ارادت و خدمتی از سوی خود نسبت به آن بزرگواران و وسیله تقربشان به حضرت حق میدانستند....و آن را توفیقی از جانب خدا میدانستند و بس.

چقدر یک هنرمند میتواند با معرفت باشد ...و چقدربه حالش  غبطه خوردم ...نمیدانم خداوند با داشتن چنین بندگانی چرا امثال مرا آفرید...

حتما کسانی هم باید در این دنیا باشند که کارشان فقط خوردن و خوابیدن و  خجالت کشیدن و غبطه خوردن باشد...که اگر امثال من نباشند این کلمات در کجا میتوانست عینیت پیدا کند و معنا داشته باشد.

یک روز صبح  جمعه افتخار داشتم   استاد فرشچیان را در حرم حضرت عبدالعظیم ببینم ...وقار و سکینه و ادب در ظاهرشان موج میزد ....شاید هر کس ایشان را با آن ظاهر باکلاس و اتو کشیده ببیند ،فکرش را نکند که اینقدر مؤمن و متعهد باشند...که عقل ما آدمها ی ظاهربین و کوته فکربه چشممان است. ..

آرزو کردم  ای کاش میتوانستم دستان هنرمندشان را ببوسم.

Image result for ‫استاد فرشچیان‬‎

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد