گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

مفت باشه ...کوفت باشه.

شاید یکی از مصادیق بارز این ضرب المثل ، همین استفاده از شبکه های اجتماعی ست .

خدا وکیلی اگر به خاطر استفاده  از آن باید هزینه میدادیم ولو به اندازه یک پیام نا قابل مثلا صد تومان حاضر بودیم این همه وقت صرف آن کنیم.

برایم جالب است ،مثلا سالها شماره  یک دوست قدیمی  در گوشی مان  بوده و یک بار به خودمان زحمت نداده ایم  یک تماس تلفنی  با او بگیریم و صدایش را بشنویم و حالش را بپرسیم ..... ولی همین که عکسش را  در پروفایلش میبینیم فکر میکنیم او هم ما را می بیند و روزی شونصد تا پست با هم رد و بد میکنیم ،!!

چرا؟؟

البته من هم مدت نسبتا کوتاهی در گیر یکی از این شبکه ها  بودم ولی بعدا متوجه شدم چقدر ذهنم را مشغول کرده است ....دایم وسوسه میشدم بروم سراغ گوشی ام و ببینم  چه مطلب تازه ای برایم آمده است.

....مطالبی که دانستنش خیلی برایم فرقی نمی کرد و خیلی زود فراموش میکردم....از همان علوم لاینفعی که باید از آنها به خدا پناه برد....

گاهی آنقدر سرم توی گوشی ام بود که جواب بچه ها را در حالی میدادم که در حال گشت و گذار در شبکه بودم ......یک بار که داشتم در همین وضع به دختر کوچولویم جواب میدادم متوجه ناراحتی اش از بی توجهی  ام به او شدم و حالم از خودم به هم خورد....

خودم را جای او گذاشتم و فهمیدم چقدر این کار تهوع آور است ....که با کسی صحبت کنی و او بدون نگاه کردن به تو و مشغول بودن به کار دیگری جوابت را مختصر و مفید بدهد.... 

در ثانی تمرکز و توجه  ام را در خیلی از کارها  کم کرده بود.

بنابراین تصمیم گرفتم کلا ارتباطات غیر ضروری موبایلم را قطع کنم....و فقط به عنوان تلفن و فرستادن پیامهای لازم  و مختصر از آن استفاده کنم.

و البته  برای نوشتن  مطالب نه چندان به درد بخور این وبلاگ هم از موبایلم استفاده میکنم ....که آن هم فقط برای خالی کردن انباشته های ذهنی ام هست نه چیز دیگری ....چون به جز نوشتم راه بهتری نمیشناسم .....و شاید اگر آن هم  پولی باشد و هزینه ای برایم داشته باشد دوباره برای نوشتن به سراغ دفتر و قلم بروم...    


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد