گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

بفرمایید کتاب!

کتاب خریدن و کتاب خواندن جزء لاینفک خانواده ماست....

خدا نکند  پای همسرم به یک نمایشگاه و یا فروشگاه کتاب  برسد اگر چه  فرصت خواندن ندارد ولی حتما چند جلد کتاب میخرد ...اگر تخفیف داشته باشد هم که دیگر نگو ...بعد به من میگوید برای تو میخرم در خانه حوصله ات سر نرود... این هم از مزایای خانه داری ست.

دختر بزرگ ما هم  ،بیشتر از آن که کتابهای درسی اش را بخواند  کتابهای غیردرسی میخواند حتی شبهای امتحان ،اصلا کتاب خواندن برایش تفریح است و کتاب خریدن جایزه .

دختر کوچولوی ما هم  کتاب برایش حکم یک شکلات  است ،هر جا یک کتاب خوشگل و خوش رنگ و لعاب  ببیند باید بخرد  ،همان دقیقه اول برایش بخوانیم  .....روی آن نقاشی کند .....پاره کند و برود سراغ کتاب بعدی!

من هم که  بزرگترین لذت  زندگی ام ، کتاب خواندن است. ...البته  دریغ از یک جو معرفت و دانایی.... نه که فکر کنید  ،تواضع میکنم یا شکسته نفسی ... نه ...

دقت کرده اید پدر ها و مادر های ما اگر بی سواد نبودند چقدر  کمتر از ما  کتاب  میخواندند ولی با این وجود در زندگی هایشان خیلی  کمتر از ما دچار مشکل میشدند  و یا بهتر و راحت تر از ما حل میکردند .....این را من نمیگویم آمار طلاق در جامعه میگوید ....آمار تعداد بچه ها  و نحوه تربیت آنها میگوید ....سبک و سیاق زندگی هایمان  میگوید ...

بنابر این  زیادکتاب  خواندن  مهم نیست بلکه ....چقدر به دانسته هایمان عمل کنیم مهم است .آنها کتاب زیاد نمی خواندند بلکه به هر آنچه می آموختند به درستی عمل میکردند.

خاطرم هست استادی میگفت هر کس از آیت الله بهجت نصیحتی میخواست  به او میفرمود "به آنچه میدانید عمل کنید"

ولی با وجود همه این حرفها باز هم معتقدم کتاب خواندن میتواند یکی از بهترین مشغولیتهای  ما باشد ... برای رهایی از استرس ها  ...برای  آموختن مطالب جدید .... برای پرداختن به رویاها و آرزوهایمان  ..... برای جدا شدن از این دنیای پر هیاهو و خیلی چیزهای دیگر .

برای ایام عید چند جلد کتاب خوب بخرید تا حوصله تان سر نرود.

 به بعضی ها هم ، کتاب ، عیدی بدهید ، خیلی،خوب است. 

Image result for ‫کتاب خواندن‬‎


نظرات 1 + ارسال نظر
Hanna چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 09:00 ب.ظ http://maknunat-e-maktub.blogsky.com

من تا قبل این پست فکر میکردم شما مرد خانواده اید !
البته میبخشید !
از خوندن تک تک جمله هایتان لذت بردم
از اینکه وبلاگتون جزء پر بازدید ترین ها نیست ناراحت شدم
امیدوارم زودتر جهت رفع این نکته غیر مثبت عملی انجام بدین
اینو میگم چون واقعا حیفه
موفق باشید و کتابخوان !!

مهم نیست.شما هم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد