گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

زندگی سوسکی...

چند شب پیش مهمان برنامه خندوانه  یک حشره شناس بود ....او میگفت که چقدر وجودحشراتی مثل سوسکها مفید است ، ولی اشاره موردی   نکرد....ولی من میدانم  یکی از موارد ش این است که زندگی خودمان را با آنها مقایسه کنیم .....

نمیدانم تا کنون احساس کرده اید که یک سوسک هستید یا نه ؟

امیدوارم هیچ وقت چنین حسی به شما دست ندهد چون واقعا حس بدی ست ... من بارها تجربه کرده ام ... نخندید .... راست میگویم ....

شبکه افق برنامه ای دارد با عنوان  «ملازمان حرم» ....در این برنامه با همسران کسانی که در سوریه و عراق در جنگ با داعش شهید شده اند مصاحبه میکند ....از زندگی و خاطراتشان   میگویند ....

زنانی صبور ، شجاع ،با نیروی معنوی فوق العاده در اوج جوانی ،....

وقتی آنها را با خودم مقایسه میکنم ،هیچ وجه تشابهی با خودم  جز  زن بودن   نمی بینم .

با خودم میگویم اگر من زن هستم پس آنها  حتما فرشته اند در قالب انسان  ولی اگر آنها زن هستند پس من فقط یک سوسک هستم که باید منتظر باشم هر لحظه یک نفر پایش را بر سرم بکوبد و به زندگی سوسکی من پایان بدهد ...

در زمانه ای که زندگی بیشتر ما خلاصه شده است در این که خانه هایمان را از وسایل لوکس پر کنیم ...، درگیر اختلافهای خانوادگی و چشم و هم چشمی هستیم ....عده ای هم مانند آنها هستند که جور دیگری زندگی میکنند....شاید تعدادشان خیلی کم باشد ولی هستند ...درست مانند جمعیت طاووسها  و یا ببر ها و یا شیرهای دنیا  نسبت به سوسکها  و  موشها و پشه ها .....


 Image result for ‫زندگی سوسکی‬‎


نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا شایگان پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:40 ب.ظ http://loveberg.blogfa.com/

فکر نکنم شهید شدن عده ای دلیل بر سوسک بودن عده ای دیگر باشد ...

جسارت نباشد این احساس من نسبت به زندگی خودم بود نه دیگران .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد