گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

من خانواده ام را دوست دارم.

ا ین هفته را به اسم   حجاب و عفاف نامگذاری کرده اند  و شعار جالبی برای آن انتخاب شده است .... من خانواده ام را دوست دارم.

 البته بماند که برخی با اصل موضوع داشتن حجاب مشکل دارند....

گاهی فکر میکنم اگر در  کشور ما هم مثل ترکیه و یا سوریه حجاب آزاد بود شاید  اوضاع پوشش ما بهتر از این  بود  ... تقریبا بسیاری از  زنان ما خصوصا در تهران دچار دو رویی یا بهتر بگویم چند رویی شده اند ....مثلا زمان رفتن به جاهای خاصی مثل مسجد و  یا نهادهای اسلامی  حجاب کامل دارند ....در خیابان و محل کارشان معمولا بد حجاب اند .... و در مهمانی های خانوادگی و غیر رسمی شان بی حجاب ....

همسر من به کشور های مختلفی سفر کرده ....چین ،کره، بلاروس، فرانسه ، ترکیه .....  و میگوید در هیچ کدام از این کشور ها  خانم  ها به اندازه ایران ، آرایش نمیکنند ، بی جحابند ولی اکثرا ساده .... 

 در ایران گاهی  خانم ها آنقدر آرایش میکنند که نه تنها زیبا نمی شوند  بلکه چهره شان واقعا ترسناک  میشود ... ریشه یابی این امر کار افراد متخصص است ولی به نظر من یا ناشی از کمبود توجه  و محبت است  و یا به علت  اعتماد به نفس پایین این  افراد .

دیروز حدیثی از پیامبر خواندم با این مضمون که«  از جمله مردانی که مورد نفرین پیامبر قرار میگیرند مردان بی غیرتی هستند که نسبت به  عفاف زنانشان بی تفاوت هستند »

اگر یک دختر و یا زن به اندازه کافی مورد توجه و حمایت  پدر و یا همسرش  قرار بگیرد شاید نیازی به این همه جلب توجه نداشته باشد ....

استاد پناهیان هم نظر جالبی در این زمینه دارند  و معتقدند اگر جایگاه و ارزش و احترام  پدر در خانواده به عنوان ولی  و سر پرست از طرف مادر و فرزندان   حفظ شود  این موضوع خود به خود حل میشود ... و میفرمودند مسئول فرهنگی یکی از کشور های همسایه معتقد بود از زمانی که سریالهای ایرانی در کشورشان پخش میشود ،که پدر خانواده مورد بی احترامی مادر قرار میگیرد ، او ضاع حجاب دختران و زنانشان خیلی بد شده است ...

این موضوع هم قابل  تأمل است  ....

Image result for ‫گوهری در صدف‬‎


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد