گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دختر یا پسر مساله این نیست !

,وقتی  بعد از کلی سبک سنگین کردن، تصمیم گرفتیم دوباره بچه دار شویم.البته سه باره... .بعضی ها مخالف بودند و برخی موافق.

همسرم معتقد بود  دوتا بچه کم است ....خودم کمی استرس داشتم چون سنم بالا بودولی به دلایل  مختلف سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی و غیره راضی بودم ...

خیلی ها مثل عصر قجر  فکر میکردند چون ما دو دختر داریم به امید پسر دار شدن هستیم ...ولی  برای من و همسرم هیچ فرقی نمی کرد ، مخصوصا او که عاشق دختر بود .

برخی پیشنهاد کردند قبل از بارداری برای تعیین جنسیت زیر نظر پزشک  تغذیه باشم ....عده ای دعا و ذکر ها ی خاصی تجویز کردند ،  ولی من به توصیه هیچ کدام عمل نکردم یعنی اصلا حال و حوصله دکتر دوا کردن نداشتم ...و  قلبا معتقدهستم هر چه خداوند بخواهد همان میشود و حتما به صلاح ماست ...

 قبلا که برای مشکل دیگری به دکتر طب سنتی مراجعه کرده بودم گفت با توجه به طبع خودم و همسرم اصولا شانس پسردار شدن در ما خیلی  کم است  ...

دختر بزرگم دعا میکرد صاحب برادر شود ....دختر کوچکم  دا یم میگفت من خواهر دوست دارم ...بقیه هم دا یم از همان ماه اول می پرسیدند کی سونو گرافی میروی ؟ 

من هم که در دوران کار در کلینیک توانبخشی شاهد انواع و اقسام نوزادان بیمار بودم فقط دعا میکردم بچه ام سالم باشد.

در ماه سوم بارداری برای تست های غربالگر ی و سونوگرافی  مراجعه کردم  و دکتر گفت احتمال هشتاد درصد دختر است ....من و همسرم کاملا بی تفاوت و عادی انگار که منتظر شنیدن همین خبر بودیم ...

ولی خیلی ها  حرف ما را باور نکرد ند ...عده ای هم به زعم خودشان با ما همدردی کردند و گفتند مهم نیست الهی  سالم باشد ....دختر بزرگم ناراحت و عبوس شد ....و برخی که فکر میکردند من غصه می خورم می گفتند ،خوش به حالت که سه تادختر داری ....

بعضی ها هم ما را دلداری می دادند و از تجربیات خودشان و دیگران  می گفتند که ممکن است  پزشک اشتباه تشخیص داده باشد ....

  من و همسرم هنوز از عکس العمل بعضی ها هاج و واج ....که پسر  بادختر چه فرقی دارد.... 

چقدر قدیم  بهتر بود که تا زمان تولد بچه، خبر نداشتند که دختر است یا پسر ....

مادرم هم  بنا به تغییرات ظاهری من و خوابهایی که دیده بود ،همچنان مطمئن بود که من پسر باردارم   ....

پنج ماه گذشت ...وقتی برای بار دوم  سونوگرافی رفتم ....به من گفتند جنسیت فرزندت پسر است ...نمی دانستم بعد از این همه همدردی اطرافیانم به آنها  چه بگویم؟...کلی اسم دختر انتخاب کرده بودیم....دختر بزرگم راضی شده بود ...دختر کوچکم دا یم خوشی میکرد که صاحب یک خواهر کوچک میشود ....

خلاصه ،این مخلوق کوچک و نازنین چشمش به دنیا روشن شد و سفرش را شروع کرد و اسمش شد محمد حسین .....

Image result for ‫دختر یا پسر شدن بچه‬‎


نظرات 2 + ارسال نظر
وروجک سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 07:29 ق.ظ http://voro-jak.blogsky.com

قدمش مبارک باشه.
به نظر من هم هیچ فرقی نداره :)

ممنون.

من چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:33 ق.ظ http://Www.madarestan.blogsky.com

قدم ش مبارک باشه. ولی خوب ابن بار پسر شد. توی زندگی بچه داری تون، خیلی تنوع ایجاد میشه اینجوری.

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد