گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

تهران هم لرزید...

دیشب تهران لرزید ...بیشتر مردم از  خانه ها بیرون رفتند و بعضی ها هم مثل ما در خانه ماندند

 .... لحظه بسیار هولناکی ست.. برای چند دقیقه نمی توانی به هیچ چیز فکر کنی .... آدم هنگ میکند ..

  به نظر من واقعا زلزله نمادی از قدرت خداوند است و  ما را به یاد قیامت و استیصال انسان در آن زمان می اندازد . 

  خیلی از ما معتقدیم برگی بدون اذن الهی نمی افتد...مرگ و زندگی همه به دست اوست که مالک زمین و زمان است  ولی باز در این لحظه می ترسیم و به دنبال پناهی میگردیم ...

  وقتی زلزله شد ،پسر کوچولوی ما  همچنان بدون هیچ تغییری مشغول بازی بود ....همسرم پیشنهاد کرد  از خانه بیرون برویم ، من شاید به همان دلیلی که گفتم ،شاید هم به خاطر تنبلی که باید در سرما ، آن موقع شب ، بچه ها را آماده کنم موافق نبودم ..... به یاد دوستی افتادم که وقتی به او می گفتم چرا چک آپ نمی دهی ، میگفت ، بیمه نیستم ، میترسم این همه هزینه کنم ، در آخر معلوم شود هیچ مرضی،ندارم ....

از همه جالب تر عکس العمل و حرفهای دختر کوچکم بود ،... که گریه میکرد و میگفت عروسکها یم چه بلایی سرشان می آید ....یا ناراحت بود از این که بمیرد در حالی که هنوز سواد  ندارد ، ....یا میگفت : اگر بمیرد  و شنبه مدرسه نرود ، خانم معلمش دعوا میکند .... و دختر بزرگم  جواب  او را میداد ، مثلا میگفت : تو دیگر روی ابو ریحان  را کم کرده ای !  

جالبتر از همه جوک هایی بود که در فضای مجازی رد و بدل میشد ..

من مانده ام در این اوضاع و احوال چه کسی حال و حوصله جوک ساختن دارد .... آن وقت  میگویند ما ایرانی ها افسرده ایم ....

نمونه اش این ....مردم تهران نمی دانند چه کنند ، در منزل بمانند از زلزله میمیرند ، بیرون بیایند ، از آلودگی .....

یا این که ....در این چند ماه آنقدر که زلزله آمد ، باران و برف نیامد ....خلاصه این که خوشحالم از این که ملت در هر شرایطی حتی یک قدمی مرگ هم روحیه شان را حفظ میکنند ...

و متعجب از اینکه ، هیچ کداممان عبرت نمی گیریم و کما کان چسبیده ایم به این دنیای فانی .....


Image result for ‫زلزلة‬‎



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد