گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

به کجا چنین شتابان .....

خدا رو شکر که بزرگترین معزل اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشور که مدتها فکر برخی از مردم و مسئولین را درگیر خود کرده بود با کمک تکنولوژی یعنی فیلتر شکن تلگرام حل شد .

...بیچاره  دلسوزانی  که دغدغه استفاده از کالای ایرانی  دارند.  مردم ما حاضر نیستند از یک شبکه پیام رسان داخلی که نقش چندان مهمی  هم در زندگی شان ندارد و کیفیت آن هم چندان مهم نیست ، استفاده کنند ، در صورتیکه میدانند  تلگرام چه سودی از کشور ما به جیب میزند ، و فکر میکنم اگر در کشور ما فیلتر شود و کلا مردم استفاده نکنند به فلاکت بیفتد ، چون طبق آمار در بسیاری از کشور ها ممنوع است و در کشور ما از همه جا بیشتر استفاده میشود ...

ولی با وجود این  وقتی خبر فیلتر شدنش پیچید ، بسیاری مانند معتادان در به در  به دنبال فیلتر شکن بودند تا از قافله اطلاع رسانی  عقب نباشند ..... 

تعجب میکنم از این همه فقر فکری و وابستگی فرهنگی ...

دیروز وقتی در برنامه خانواده با پرفسور داریوش فرهود ، پدر علم ژنتیک ایران ، مصاحبه میکردند که می گفت اصلا موبایل ندارد و لزومی به استفاده از آن نمی بیند  ،  چقدر بیشتر بر  بد بختی  خودمان غصه خوردم که در قبال عقب نماندن از قافله تکنولوژی چه چیز ها که از دست ندادیم .....


Image result for ‫تلگرام‬‎


نظرات 1 + ارسال نظر
rebia شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 08:25 ق.ظ http://rebia.blogsky.com

به نام سلام

دوست من بهتر نیست قبل هر انگ زدنی (فقر فرهنگی) به همه ی مردم، اول از یه سری جنبه های دیگه هم به موضوع صحبتت نگا کنی؟

تا حالا بهش فکر کردی چرا باید هر چیزیو به اجبار به خورد ما مردم بدن؟ چرا تو هیچ چیزی اختیار نباید داشته باشیم؟؟ (جدای از بحث فرهنگی مث حجاب و موسیقی و فیلم و ...)

به خصوص اون چیزایی که سودش و مصلحتش فقط برا حکومته نه برای مردم، الان این پیام رسان جز باز گذاشتن دست حکومت توی کنترل پیامهای مردم چه سود هنگفت دیگه ای برای مردم داره؟ اگه به ایجاد شغله که خوب تو تلگرام کلی آدم مشغول کاسبی بودن...

یا خودرو، که خود شرکت های تولید کننده، وارد کننده ی خودرو هستن (انواع مدل خودرو اعم از رنو و پژو و خودرو های چینی و مهم تر ازون قطعات خودرو ) و وقتی به مسئولاشون میگی تو که خودت تولید کننده ای و انقد مردمو "اجبار" میکنن برای خرید تولیدات بی کیفیتت، چرا این کارو میکنی؟ میگن ما کار غیر قانونی نمیکنیم و گمرکشم پرداخت میکنیم و از سهمیمون استفاده می کنیم و ازین توجیهات (مصاحبه ی مدیر روابط عمومی ایران خودرو).
خوب فقط برای مردم اَخه؟

عقل ناقص من میگه میدونی مشکل چیه؟ مشکل اینه که حکومت همیشه برای حل یه چیزی از فشار روی زنجیره ی آخر اون قضیه (ینی مردم) و فقط جایی که برای خودش منفعت داشته باشه شروع میکنن.

حالا نمونه های بزرگ حمایتو معرفی میکنم که ببینی اگه قرار باشه بخواد صورت بگیره نیاز نیست از طرف مردم باشه،

کشاورزی : تقریبن هیچکدوم از محصولات کشور ما به قیمت مناسب توسط حکومت از کشاورز خریداری نمیشن و کشاورز مجبور میشه بزاره تو زمیناش بپوسن محصولاتش ولی هزینه ی برداشت نده، و بعد حکومت به بهانه تنظیم بازار همون محصولو با چند برابر قیمت وارد و به مردم فرو کنه. یا این که دقیقن موقع برداشتش شرو به وارداتش کنه (مثل برنج، امسالم مثل هرسال حدود شهریور ماه حتمن به این خبر دقت کن)

صنعت: به جای اجبار مردم به خرید محصولات ایرانی، سازنده ی قطعات و مواد اولیه رو حمایت کنن که تولید کننده ها بتونن مواد اولیه رو با قیمت مناسب تر بگیرن و تو بازار رقابتی قیمت بتونن دووم بیارن. و الا همه ی مواد اولیه رو از چین بیاری و اینجا سر هم کنی که اسمش صنعت داخلی نیست، دلالیه. (این قضیه شامل خودرو و خیلی صنایع دیگه میشه)

پروژه های بزرگ زیر ساختی مثل جاده و پتروشیمی و ... که دوستان چینی و روسیمون باید انجامش بدن، حتی با هزینه های چند برابر و با زمان بیشتر.

حالا قضاوت کردن مردم دیگه با خودت...

و در نهایت یه سوال مهم، در آمد تلگرام از ایران از چه چیزیه؟ شما یا هر کسی دور و برتون تا حالا تراکنش مالیی تو تلگرام انجام دادید؟؟؟ یا فقط یه دروغ تبلیغاتی رو باور کردید؟ و قراره اگه پیام رسان داخلی رایگان باشه، در آمدش باید از چی باشه؟ از حمایتهای مالی و جیب حکومت و به معنی دیگه از جیب مردم، اونم به اجبار؟

زیاد وقتتونو گرفتم...

تا سلام، والسلام

سلام
صحبت و نظرات شما کاملا متین ...
این هم نظر بنده بود که شاید اصلا درست نباشد ولی فقر فرهنگی یعنی سالی چند صفحه کتاب نخواندن و در عوض ساعت ها پای چرت و پرت ها و جوک و لطیفه ها ی اینترنتی وقت گذراندن ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد