گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

جدایی دین از سیاست ...

دیروز در جلسه ای که در مسجد عالی مطهری به مناسبت   شهادت  رئیس جمهور و همراهانش از سوی  سه قوه  تشکیل شده بود شرکت کردم .

سخنران جلسه ، استاد  پناهیان به موضوع جالبی اشاره کردند و آن «این که عده ای با مخلص و صاف و ساده  خواندن آقای رئیسی سعی دارند بعد سیاست مدار بودن ایشان را زیر سوال ببرند و بگویند ایشان انسان با ایمان و مخلصی بود ولی به درد سیاست نمی‌خورد .

در صورتی که کاملا در اشتباه اند ، آنها گمان میکنند هر کس که سیاستمدار است باید دغل کار و حقه باز و مکار باشد  (  همان را ه و روش معاویه در برابر امام علی ،) غافل از این که انسان با ایمان و مخلص میتواند سیاست مدار قابلی هم . باشد چرا که خداوند به کسانی حکمت و درایت میدهد که از صفت اخلاص بر خوردار باشند و کسی که حکیم باشد میتواند بهتر تدبیرو مدیریت کند چون  از عواقب انتخابات اشتباه آگاه تر است .

بنابراین هرچه فرد با ایمان تر و دیندار تر باشد سیاست مدار قابل تری  است  ،». 

 این نکته میتواند پاسخ کسانی باشد که دین را از سیاست جدا میدانند .

به یاد حدیثی افتادم با این مضمون که «  انسان با هر گناهی که انجام میدهد مقداری از عقلش کاسته میشود» .

.و شاید به همین دلیل است که پیامبران و   امامان معصوم  ، می‌توانستند بهترین حکمرانان و سیاستمداران باشند اگر جاه طلبان و دشمنانشان  به آنها فرصت  مدیریت میدادند .

به امید روزی که حکومت جهانی به دست  رهبر و امام معصوم و حجت و ذخیره الهی در دنیا تشکیل شود ..  چنین حکومتی  حتما دیدنی است و زندگی در چنان زمانی حتما لذت بخش است .




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد