گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

ماه مهربانی

سلام امروز اولین روز ماه مهر است .من هم مثل خیلی از مادر ها دخترم را با هزار امید و آرزو  راهی مدرسه کردم. امیدوارم همه بچه ها ومادر ها شون به آرزوهایشان برسند اگر چه من به خیلی از آرزوهای دوران کودکی ام نرسیدم ولی امید وارم به آرزوهای مادرانه ام برسم. هفته ی پیش نتیجه کنکور اعلام شد خیلی ها خوشحال شدند وبعضی ها هم ناراحت......... من بر خلاف خیلی از مادر ها رفتن بچه هام به دانشگاه جزء آرزوهایم نیست چون معتقدم اون چیزهایی که برای خوشبختی آرامش انسان در زندگی لازم است فقط با تحصیل در دانشگاه به دست نمیاد. من خودم بهترین سالهای عمرم را در دانشگاه گذراندم وبهترین خاطراتم از آن زمان است ولی به نظرم چیزهایی مثل ادب .معرفت .اخلاق .محبت آداب معاشرت را فقط باتحصیلات عالی نمی توان کسب کرد . شاید همه ما در اطرافمون آدم های کم سواد یا حتی بی سوادی را دیده ایم که بسیار با ادب .با اخلاق وبا معرفت هستند و در عوض تحصیل کرده ها ودانشگاه رفته هایی که در حل کوچک ترین مسایل زندگی شون سردر گمند. اینجا ست که این دعای پیامبر برامون تداعی میشه که (خدایا به تو پناه می بریم از علمی که سودی و نفعی در اون نیست.)شاید به این علت باید پناه برد که چنین علمی نتیجه اش ایجاد غرور وتکبر در آدم ها ست واین مساوی است با بدبختی در دو عالم. وبرای همین دانشمندان قدیم ما  در  کنارعلوم ظاهری به دنبال کسب معرفت وحکمت بودند. به امید روزی که همه ی مابه آرزوهای قشنگمون برسیم و به آرامش...............