گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

تولد عید شما مبارک!

 شاید برای افرادی مثل من که اواخر اسفند به دنیا آمده اند ، تمام شدن سال  کهنه و آمدن سال نو معنای دیگری دارد ،انگار واقعا یک سال بزرگتر و  یا بهتر بگویم پیر تر میشویم ،البته بماند که ما خانمها هیچ وقت  پیرنمی شویم !!

من  که به شخصه روز تولدم  احساس چندان خوبی ندارم ....یک نوع دلهره و استرس وجودم را میگیرد ، انگار واقعا آثار  پیر شدن را  در خودم حس میکنم .... این احساس  ،الان  که به چهل سالگی   نزدیک میشوم ،خیلی بیشتر است.

استادی داشتیم که میگفت :«همه آدم ها در سن چهل سالگی دچار یک تحول روحی و روانی بزرگ میشوند ، مانند پیامبران  که در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث میشوند،عده خیلی کمی از ما ، متوجه این تحول روحی میشویم و به رسالت خودمان در دنیا پی میبریم ولی بیشتر ما بدون حتی کمترین احساسی  از کنار آن رد میشویم و بقیه عمرمان را همچنان در بی خبری به سر میبریم».

 من هم از روزی که این را شنیده ام همیشه در ترسم از این که چهل سالگی ام بگذرد و همچنان بی خبر از همه چیز اندر خم یک کوچه  بمانم  و نفهمم برای چه به دنیا آمده ام .

خلاصه این که  امسال هم با تمام فراز و نشیبهایش در حال تمام شدن ست و  همه در انتظار سالی نو ...

آرزو میکنم  همه ما در سال جدید ، شاهد یک تحول بزرگ روحی باشیم  و به رسالتمان  در زندگی  پی ببریم .

 و ای کاش ، همه عالم هستی  با ظهور حجت خدا ،متحول شود .....


Image result for ‫سال نو مبارک‬‎


بفرمایید کتاب!

کتاب خریدن و کتاب خواندن جزء لاینفک خانواده ماست....

خدا نکند  پای همسرم به یک نمایشگاه و یا فروشگاه کتاب  برسد اگر چه  فرصت خواندن ندارد ولی حتما چند جلد کتاب میخرد ...اگر تخفیف داشته باشد هم که دیگر نگو ...بعد به من میگوید برای تو میخرم در خانه حوصله ات سر نرود... این هم از مزایای خانه داری ست.

دختر بزرگ ما هم  ،بیشتر از آن که کتابهای درسی اش را بخواند  کتابهای غیردرسی میخواند حتی شبهای امتحان ،اصلا کتاب خواندن برایش تفریح است و کتاب خریدن جایزه .

دختر کوچولوی ما هم  کتاب برایش حکم یک شکلات  است ،هر جا یک کتاب خوشگل و خوش رنگ و لعاب  ببیند باید بخرد  ،همان دقیقه اول برایش بخوانیم  .....روی آن نقاشی کند .....پاره کند و برود سراغ کتاب بعدی!

من هم که  بزرگترین لذت  زندگی ام ، کتاب خواندن است. ...البته  دریغ از یک جو معرفت و دانایی.... نه که فکر کنید  ،تواضع میکنم یا شکسته نفسی ... نه ...

دقت کرده اید پدر ها و مادر های ما اگر بی سواد نبودند چقدر  کمتر از ما  کتاب  میخواندند ولی با این وجود در زندگی هایشان خیلی  کمتر از ما دچار مشکل میشدند  و یا بهتر و راحت تر از ما حل میکردند .....این را من نمیگویم آمار طلاق در جامعه میگوید ....آمار تعداد بچه ها  و نحوه تربیت آنها میگوید ....سبک و سیاق زندگی هایمان  میگوید ...

بنابر این  زیادکتاب  خواندن  مهم نیست بلکه ....چقدر به دانسته هایمان عمل کنیم مهم است .آنها کتاب زیاد نمی خواندند بلکه به هر آنچه می آموختند به درستی عمل میکردند.

خاطرم هست استادی میگفت هر کس از آیت الله بهجت نصیحتی میخواست  به او میفرمود "به آنچه میدانید عمل کنید"

ولی با وجود همه این حرفها باز هم معتقدم کتاب خواندن میتواند یکی از بهترین مشغولیتهای  ما باشد ... برای رهایی از استرس ها  ...برای  آموختن مطالب جدید .... برای پرداختن به رویاها و آرزوهایمان  ..... برای جدا شدن از این دنیای پر هیاهو و خیلی چیزهای دیگر .

برای ایام عید چند جلد کتاب خوب بخرید تا حوصله تان سر نرود.

 به بعضی ها هم ، کتاب ، عیدی بدهید ، خیلی،خوب است. 

Image result for ‫کتاب خواندن‬‎


بی سیاست های حسود1.

با وجودی که تصمیم داشتم کمتر در مورد مسایل سیاسی بنویسم ولی  نمیشود نزدیک انتخابات بود آن هم  در ایام فاطمیه   که سیاسی ترین واقعه تاریخ اسلام  در آن رخ داده است و دم از سیاست نزد.

اصلا من حال و هوای شهر و مردم را در ایام انتخابات دوست دارم ...

پوستر های تبلیغاتی که روی در و دیوار نصب میشود .... بحث و جدل های بین مردم خصوصا جوانها بر سر این که رای بدهند یا نه  ...

روز انتخابات را هم که نگویید .... اصلا برای خود من این که شناسنامه ام را بردارم و بروم در صف بایستم کلی کلاس دارد .... راستش را بخواهید جو گیر میشوم .

سعی میکنم زمانی به پای صندوق های رای بروم که شلوغ باشد و بیشتر در صف بمانم تا مردم  و حس و حالشان را بیشتر ببینم ....حالم دقیقا مثل زمانی ست که به راهپیمایی میروم .

تعجب میکنم از کسانی که اعتقادی به رأی دادن ندارند،  به گمانم کسانی که رای نمی دهند علت اصلی اش این است که حسود و تنگ نظر هستند ....چون خودشان  به هردلیلی،نمی توانند کاندیدا شوند،   مثل نداشتن صلاحیت علمی  و یا توان پذیرفتن مسئولیت اجتماعی و مدیریتی  و یا اعتماد به نفس کافی ندارند .......

 یکی نیست به اینها بگوید اصلا گیرم  تمام کسانی که کاندیدا میشوند به دنبال کسب مقام ، شهرت ،ثروت و هر چه که شما میگویید باشند ... و هیچ کدام آدم متعهد ، مدیر و سالمی نباشند  ،امثال شما هم که خوب و متعهد و مدیر هستید هم به هر دلیلی حاضر نیستید کاندیدا شوید ......خب تکلیف کشور و اداره مملکت  چه میشود  ، نمیشود همه چیز را روی هوا معلق گذاشت تا یک آدم مسئولیت پذیر و کامل از هر نظر پیدا شود و  اداره امور جامعه را   به عهده بگیرد ، ناچاریم همین  گونه  کجدار مریض عمل کنیم تا صاحب حقیقی این مملکت بیاید.

 . مگر نه این که در همین ایام بود که به دلیل بی سیاست بودن مردم خلافت امیر المؤمنین را به سادگی  غصب کردند و حضرت ناچار شد برای حفظ اسلام  بیست و پنج سال سکوت کند ، خب ما هم که ادعای پیروی از حضرت را داریم باید ببینیم چه چیزی به صلاح  اسلام و کشورمان است و با  سیاست به وظیفه خودمان عمل کنیم و اینقدر خون به دل رهبرمان نکنیم.


Image result for ‫من هم رای میدهم‬‎