گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دزدی در روز روشن .

دیروز برای مشکلی   پیش دکتر متخصص رفتم ... بابت ویزیت ازمن صد هزار تومان گرفت .... امروز زنگ زدم 1690 وزارت بهداشت ، بخش شکایت از هزینه درمان و گفتم چرا باید  با وجود تعرفه ویزیت پزشک متخصص که چهل هزار تومن است ، شصت تومان اضافه بگیرد ، یک سری اطلاعات از من گرفت و قول داد رسیدگی میشود .

بعد از ظهر به مطب همان پزشک زنگ زدم و گفتم ببخشید چرا شما شصت تومان بیشتر از تعرفه می گیرید ؟

آقای منشی گفت ؛ توی جمهوری اسلامی که هیچ کس هیچ قانونی را رعایت نمیکند شما چه توقعی دارید ؟ ما هم کلی باید پول عوارض و  مالیات  و اجاره مطب بدهیم ...و این که  آقای دکتر برای هر مریض کلی وقت معاینه و مشاوره صرف میکند .....

گفتم  :ببخشید چون بقیه  قانون را رعایت نمیکنند پس شما هم نباید رعایت کنید؟ ....  یعنی می‌فرمائید  پول اجاره و مالیات شما را مریض ها باید بدهند؟ .... در ضمن شاید  آقای دکتر  دوست داشته باشد دو ساعت با مریضش گپ بزند ...پس باید پول بیشتری بگیرد؟ .

خلاصه بعد از کلی بحث قرار شد به مطب بروم و با آقای دکتر هم صحبت کنم ....  

به مطب رفتم ....وقتی آقای دکتر  پرسید موضوع چیست؟ گفتم :  چرا شما شصت تومان اضافه تر از تعرفه ویزیت متخصص از مریض پول  می گیرید ؟ خیلی محترمانه و مؤدبانه گفت : من پزشک پولکی نیستم ، از بعضی از مریض ها ممکن است اصلا حق ویزیت نگیرم ...

گفتم : این که دوست دارید کار خیر کنید به خودتان مربوط است  ولی دلیل نمیشود با گرفتن پول اضافی از بقیه جبران کنید ، در ضمن چه طور از ظاهر مردم تشخیص میدهید پول دارند یا ندار ؟

 بین شما و دزدی که جیب مردم را میزند چه فرقی ست ، البته این جمله آخر را در دلم گفتم ...

و کلی صحبت دیگر شد و در نهایت با کمال احترام شصت تومان اضافه ویزیت را به من  پس داد .

راستش را بخواهید  کمی خجالت کشیدم و  مطمئن بودم آقای دکتر توی دلش به من میخندید چون شاید من تنها مریضی بوده ام که در طول سالهای طبابتش به او  اعتراض کردم و او حتما باز کار خودش را میکند .....

.... در آخر به او گفتم با این پول  ، نه شما بدبخت  میشوید نه من پولدار  ولی باید بدانیم مملکت وقتی درست میشود که همه قانون را رعایت کنیم و به حق خودمان قانع باشیم  و انصاف داشته باشیم.

مردم از شما که قشر  تحصیل کرده و محترم  جامعه هستید توقع بیشتری دارند .


Image result for ‫طمع‬‎

چهل سال پای کار ...

من تقریبا بیست سال است که در تهران زندگی میکنم  و با وجودی که بیشتر اقوام مادری ام هم در تهران هستند ولی هنوز به قول معروف دلم نیفتاده و دلم پر میکشد برای زندگی در بیدگل ، گاهی برای گرمای طاقت فرسای  تابستانش ،  گاهی برای خاله زنک بازی های مردمانش ،   یا برای سرمای سوزناک زمستانش  یا برای آرامش شب هایش ....دلم تنگ میشود .

اصلا نمیدانم چرا بعضی   ها اینقدر تهران را دوست دارند ولی باید اعتراف کنم من فقط تهران را  موقع راهپیمایی هایش دوست دارم .لطفا فحش ندهید .... چهره تهران در آن مواقع چیز دیگری ست ، درست  مثل دو روی متفاوت یک سکه .... به گمانم اگر  زمانی در شهر دیگری هم زندگی کنم موقع راهپیمایی ها خودم را به تهران برسانم ....جای همه خالی ،  دیروز مثل همیشه مردم تهران گل کاشتند ، اصلا به گمانم هر کس میخواهد تهران یا اصلا مردم ایران را بشناسد باید در این مواقع به تهران بیاید .... از دیدن این همه شکوه و زیبایی ، وحدت  و یکدلی ، صلابت و آزادگی  در حیرت میمانی ....دلم میخواست دست تک تک مردم را ببوسم و بر سر مسئولین فریاد بزنم مردم ما مثل همیشه با وجود همه مشکلات و مصایبی که  شما برایشان ایجاد کرده اید ایستاده اند، به خاطر همه چیزهایی که برایشان  واقعا ارزش دارد ایستاده اند  و به وظیفه خودشان عمل میکنند ، ای کاش شما هم پای کار می ایستادید .


Image result for ‫راهپیمایی 22 بهمن‬‎


پاسخ به یک نظر.

این پست را در پاسخ به نظر یکی از همشهریان محترم مینویسم .

اول اینکه  روی صحبت  من با کسانی ست که به قرآن ،  امامت و غیبت و قیامت و ... اعتقاد دارند  و هر کس این موارد  را نشانه عقب ماندگی و امل بودن میداند لطفا این مطلب را نخواند.

   و اما بعد،  هر فرد به عنوان انسان باید موضع خودش را در برابر همه چیز و همه کس مشخص کند و اصولا چیزی به عنوان بی طرفی وجود ندارد ...یا قبول داریم یا نداریم...  ..در زیارت عاشورا و قرآن و بسیاری از  روایات و  احادیث، مردم را به دو گروه تقسیم میکند پیرو حق و یا پیرو باطل ، گروه سومی با عنوان بیطرف نداریم ..... اگر فرد یا نظری برای شما حق نیست پس حتما باطل است و طرف مقابلش حق خواهد بود چه بخواهید چه نخواهید در صف مقابل قرار می گیرید .

شاید بیشترین ضربه ای که اسلام و مسلمانان در تاریخ  خوردند که سبب تفرقه و چند دستگی آنها شد سکوت و بی طرفی و انفعال   آنها بوده است مثلا  در قضیه ولایت امیر المومنین  ،  که اگر این طور نبود حتما تاریخ جور دیگری رقم میخورد که طبق آیه قرآن «هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خودشان بخواهند » ، و شاید عاشورایی هم رخ نمی داد .

و هیچ کس نمیداند اگر در ایران  ،انقلاب نمی شد و هنوز حکومت پهلوی بود چه اتفاقاتی می افتاد و چه بسا وضع مردم بدتر از الان می بود شاید هم به زعم برخی بهتر .... تا بهتر و بدتری را در چه چیز بدانیم .... و در ضمن هیچ کس  منکر  بی کفایتی بسیاری  از مسئولین و مدیران نیست .

و آخر اینکه شاید علت این همه سال غیبت امام زمان همین باشد تا مردم آگاهی و بصیرت لازم برای   پذیرش امام و راه و روش او را به دست آ ورند،  که در غیر این صورت  ظهور به نتیجه و هدفش  نخواهد انجامید .


Image result for ‫عبرت از تاریخ‬‎

عزت و قدرت.


من همیشه احساس سر شکستگی میکردم از بابت این موضوع که  در طول تاریخ جنگ های  زیادی بین مسلمانها  اتفاق افتاده و چقدر کشتار های فجیع صورت گرفته ، از جنگ های صدر اسلام گرفته  ، تا همین اواخر جنگ های داخلی سوریه و عراق و الان هم یمن .... البته کار ندارم به این که آتش بیار این  معرکه  ها چه کسانی بوده اند  .

تا اینکه سری زدم به اینترنت و در مورد جنگ های جهانی اول و دوم  مطالبی خواندم و تازه فهمیدم جنایت ها و کشتار های تمام جنگ های بین مسلمانها ، نعناع روی آش نسل کشی هایی که در این دو جنگ صورت گرفته  هم نمیشود، جنگ هایی که  با دلایل بسیار مسخره  و واهی ایجاد  شد .... مثلا در جنگ جهانی دوم آمار کشته شدگان را نزدیک به شصت میلیون نفر ذکر کرده اند ...

 و برایم جالب بود وقتی فهمیدم در هر دو ی این جنگ ها  ، ایران اعلام بیطرفی کرده ولی به دلیل بیکفایتی دولتمردان ما ،  با وجودی که حتی با کشور های درگیر هم مرز و همسایه نبودیم  ، مستقیم یا غیر مستقیم  ، تعداد زیادی از مردم ما در اثر حمله نظامی و یا قحطی ناشی از جنگ کشته شدند ... مثلا در جنگ جهانی اول نزدیک  به نه میلیون ایرانی در اثر قحطی جان دادند ...

و شاید این مهم ترین تفاوت ایران بعد از انقلاب اسلامی با دوران قبل از انقلاب باشد که هر کشور قدرتمندی در هر گوشه ای از دنیا به خودش اجازه دست اندازی به خاک ما را میداد ولی  سالهاست که همسایگان ما در حال جنگ هستند ولی هیچ کس جرأت نگاه چپ کردن به ما را ندارد ...

به نظر من این  امنیت و قدرت  می  ارزد به تمام خرابیهای دولت سازندگی ، به تمام لا ابالی گری های دولت خاتمی به تمام  سرشکستگی های دولت احمدی نژاد و به  تمام بی تدبیری های دولت تدبیر و امید  روحانی ...


Image result for ‫ایران قدرتمند‬‎