گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

پاسخ به یک نظر.

این پست را در پاسخ به نظر یکی از همشهریان محترم مینویسم .

اول اینکه  روی صحبت  من با کسانی ست که به قرآن ،  امامت و غیبت و قیامت و ... اعتقاد دارند  و هر کس این موارد  را نشانه عقب ماندگی و امل بودن میداند لطفا این مطلب را نخواند.

   و اما بعد،  هر فرد به عنوان انسان باید موضع خودش را در برابر همه چیز و همه کس مشخص کند و اصولا چیزی به عنوان بی طرفی وجود ندارد ...یا قبول داریم یا نداریم...  ..در زیارت عاشورا و قرآن و بسیاری از  روایات و  احادیث، مردم را به دو گروه تقسیم میکند پیرو حق و یا پیرو باطل ، گروه سومی با عنوان بیطرف نداریم ..... اگر فرد یا نظری برای شما حق نیست پس حتما باطل است و طرف مقابلش حق خواهد بود چه بخواهید چه نخواهید در صف مقابل قرار می گیرید .

شاید بیشترین ضربه ای که اسلام و مسلمانان در تاریخ  خوردند که سبب تفرقه و چند دستگی آنها شد سکوت و بی طرفی و انفعال   آنها بوده است مثلا  در قضیه ولایت امیر المومنین  ،  که اگر این طور نبود حتما تاریخ جور دیگری رقم میخورد که طبق آیه قرآن «هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خودشان بخواهند » ، و شاید عاشورایی هم رخ نمی داد .

و هیچ کس نمیداند اگر در ایران  ،انقلاب نمی شد و هنوز حکومت پهلوی بود چه اتفاقاتی می افتاد و چه بسا وضع مردم بدتر از الان می بود شاید هم به زعم برخی بهتر .... تا بهتر و بدتری را در چه چیز بدانیم .... و در ضمن هیچ کس  منکر  بی کفایتی بسیاری  از مسئولین و مدیران نیست .

و آخر اینکه شاید علت این همه سال غیبت امام زمان همین باشد تا مردم آگاهی و بصیرت لازم برای   پذیرش امام و راه و روش او را به دست آ ورند،  که در غیر این صورت  ظهور به نتیجه و هدفش  نخواهد انجامید .


Image result for ‫عبرت از تاریخ‬‎

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد