گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دومینوی زندگی .

چند شب پیش که تهران لرزید ، به گمانم هر کس بیدار بود متوجه شد ، ......شاید اگر یک یا دو درجه بیشتر بود یا حتی زمانش ،چند ثانیه بیشتر طول میکشید ممکن بود یک فاجعه بزرگ  رخ بدهد ...خیلی از ساختمانها و خانه ها ویران میشد ...

مثل دفعه پیش که زلزله شد از دست دختر کوچکم خیلی خندیدیم ، اول این که یک کیف پر از عروسک و دفتر کتاب جمع کرد ، تا اگر مجبور شدیم برویم بیرون با خود ببریم ، بعد هم با ناراحتی گفت اگر همه مردید و من زنده باشم چه کنم ؟ اگر مدرسه جلسه بود کی با من میاد ؟!! دختر بزرگم هم دا یم سربه سرش می گذاشت ....

بعد از مدتی که اوضاع آرام شد ، گفت : زندگی ما آدم ها مثل بازی دومینو است ، کلی با زحمت چند سال خانه و زندگی می سازیم و می چینیم و بعد با یک تکان کوچک  ، مثل زلزله همه چیز خراب میشود ...!!!!

کف کردم ... نه به آن افکار ساده اش  نه به این سخن حکیمانه اش ... نمی دانستم کدام را ملاک عقلش قرار دهم  ....

به یاد سخن آیت الله بهجت افتادم با این مضمون که  کودکان بزرگترین معلم عرفان هستند .

 اگرما به زندگی و دنیا  مثل کودکان نگاه میکردیم  ، این قدر همه چیز را جدی نمیگرفتیم.

راستی ساعت هفت بعد از ظهر تا هشت، یک برنامه زیبا شبکه چهار نشان میدهد ، در مورد افرادی که یک بار تجربه مرگ داشته اند ، دوست داشتید ببینید خیلی جالب است ....

دنیا بازیچه است و آخرت حیات حقیقی



رمضان متفاوت !

امسال ماه رمضان ، به علت کرونا ، برای خیلی ها متفاوت است ... بعضی ها که دوست داشتند روزه بگیرند به علت بیماری یا ترس از بیمار شدن ، روزه نمی گیرند ، بعضی ها هم که  دوست نداشتند روزه بگیرند بهانه پیدا کردند تا روزه نگیرند .... و به طور کلی ماه رمضان متفاوتی شده است ... افطاری دادن  و  مهمانی ها کمتر شده ، با بسته شدن مساجد و جلسات سخنرانی و هیئت ، بعضی ها سوت و کور شده اند...مخصوصا آنهایی که عادت داشتند خیلی بهشان سخت میگذرد ...

برای ما هم  ، ماه مبارک متفاوتی است چون دختر کوچکم امسال به تکلیف رسیده و باید روزه بگیرد ...سعی میکنیم افطار و سحر را خوش بگذرانیم .... کلا دختر پر روزی و خوش شانسی است ، از شانس خوبش ،  مدارس هم تعطیل شده  و میتواند به اندازه کافی بخوابد و استراحت کند و خیلی به او سخت نمیگذرد ، و ما هم سعی کردیم جلسات قرآن و دعا خوانی دور همی  در خانه داشته باشیم و نماز هایمان را به جماعت بخوانیم تا حال و هوای مسجد و هیئت را هم  به خانه بیاوریم . چون به نظر من و همسرم هیچ چیز به اندازه محیط معنوی خانه و خانواده نمی تواند در رشد معنوی و تربیت بچه ها تاثیر داشته باشد ،  پیشنهاد میکنم شما هم امتحان کنید خیلی جذاب است و جواب میدهد ان شاالله.

بهترین اعمال مستحبی ماه مبارک رمضان چیست؟

بهترین معلم ...

چند روز پیش ، روز معلم بود .

با خودم فکر میکردم بهترین معلم من در زندگی چهل ساله ام  چه کسی بوده ؟ از کدام بیشتر درس آموختم ؟ کدامشان بیشترین تاثیر را در زندگی من داشته اند ؟ 

البته معلم  ،فقط معلمان رسمی دوران تحصیل نیستند ، مادر و پدر یا یکی از اعضای خانواده میتوانند معلم ما باشند ... یکی از دوستان یا همکلاسی های ما  ، حتی نویسنده کتابهایی که خوانده ایم میتوانند معلم ما باشند .... یا سخنرانها و اساتیدی که پای صحبتشان بوده ایم ،  چه به صورت حضوری چه غیر حضوری مثل فیلم و صوت  ......

از هر کدام چیزی آموخته ایم و شاید پیدا کردن مؤثر ترین و بهترین آنها کار سختی باشد .ولی هر چه فکر میکنم ،  من به شخصه از هیچ فردی به اندازه استاد پناهیان ، مطالب مفید ، جدید  و کاربردی و مؤثر در زندگی ،  نیاموخته ام  ... حدود بیست سال به صورت حضوری و غیر حضوری  پای درس و منبرشان  بوده ام و غیر ممکن است پای  صحبتشان،   پاسخ سوالی و  یا مطلب جدیدی  دریافت نکنم .

ای کاش میتوانستم   برای دست بوسی خدمت تمام  معلم های زندگی ام برسم و از آنها تشکر کنم ، چون همه آنهابه گردن من حق دارند ... ولی هر وقت یادشان میکنم  ،دعا گویشان هستم ... ان شاءالله که عمری با عزت داشته و عاقبت به خیر شوند .


مجموعه مدارس دخترانه و پسرانه سرای دانش | جزئیات خبر

یک پیشنهاد کرونایی...

مطمئن هستم خیلی از خانواده ها از این همه خانه نشینی خسته شده اند و اگر کرونا نگیرند ممکن است  افسردگی  بگیرند ...یا خودشان را بکشند یا یکی از افراد خانواده شان را ...مخصوصا مادر ها که از بهانه گیری بچه ها خسته و کلافه شده اند ...

الان که فصل بهار است و  هوا مطبوع  ،به شدت  بدن نیاز به هوای تازه و طبیعت سرسبز دارد ، بنابراین اگر حیاط بزرگ و گل و باغچه در دسترس ندارید ، هر روز یا یک روز در میان با همدیگربه فضای سبز یا طبیعتی دور از مردم و شلوغی مثل دشت ها و کوه های اطراف شهر یا  در شهرهای بزرگی مثل تهران به پارک ها و فضا های سبز  خلوت و متروک   بروید و نفسی تازه کنید ، از گرمای دلپذیر خورشید استفاده کنید ، ساعتی روی چمن و خاک ، پابرهنه قدم بزنید و از نیروی  زمین انرژی بگیرید، گل  ها را بو کنید ، به صدای آواز پرنده ها گوش کنید ، بخوابید و ساعتها به آسمان پهناور و حرکت ابرها خیره شوید و بگذارید باد بهاری  تن و بدنتان را نوازش کند ... با بچه ها بازی کنید و با هم بدوید تا هورمونها و آنزیمهای مفید در رگهایتان  به جریان افتد ... این کار باعث می شود سیستم ایمنی بدنتان هم در برابر بیماری قوی تر شود ....  لطفا این پیشنهاد مرا  جدی بگیرید تا کار به جاهای باریک کشیده نشود .

البته سعی کنید تمام موارد بهداشتی را هم رعایت کنید تا وزیر بهداشت و کارکنان حوزه سلامت از دست شما ناراحت  و عصبانی نشوند ...

لذت نقاشی طبیعت - Selsele Gasht Parse