گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

قورباغه ام را قورت دادم.

وقتی گفتم  درصد بالایی از خانم های بی حجاب  مشکلات روانی دارند و نیاز به درمان !.. عده ای گفتند اینطور ها هم نیست.

باور کنید هست.. 

دیروز توی مترو سوار واگن خانم ها شدم ، عده ای معترض بودند که چرا آقایان وارد واگن خانمها می‌شوند و در مورد این موضوع باهم بحث می‌کردند که کار درستی هست یا نه؟

من هم از فرصت استفاده کردم و بدون این که به شخص خاصی اشاره کنم با صدای بلند گفتم وقتی ما خانمها  برای خودمان احترام و شخصیت قائل نیستیم و  با هر پوششش نامناسبی بیرون می‌آییم و خودمان را در معرض هر نگاه پاک و ناپاکی قرار می‌دهیم و حقوق مان را نادیده میگیریم   نباید هم انتظار داشته باشیم  مردان  به حقوق ما احترام  بگذارند...

جاتون خالی، فقط کار یه گیس و گیس کشی نرسید... یک عده انگار منتظر بودند  بحث حجاب و پو شش  پیش بیاید تا پای هر موضوعی را وسط بکشند... آخوندهایی که فلان کار را می‌کنند، معاون  فلان وزیر که چه کارها می‌کند ، از هر گوشه ای هر کسی چیزی میگفت ، یکی هم دائم داد میزد برو گمشو بیرون. بیرونش کنید از واگن.... خدا رحم کرد ایستگاه بعد باید پیاده میشدم وگرنه حتما جلوی پسرم بلایی سرم می‌آوردند... متاسفانه به خودشان اجازه می‌دادند هر حرف زشت و رکیکی بزنند و وقتی بهشان اعتراض کردم جلوی این پسر بچه هر حرفی نزنید گفتند میخواستی پسرت را به واگن خانم ها نیاوری...

باور کنید احساس می‌کردم وارد بخش اعصاب و روان  یک بیمارستان شده ام و حسی را داشتم که سالها پیش   در بیمارستان روان کارآموز بودم . 

ولی خوشحال بودم حر فم را بالاخره زدم و موقع بیرون رفتن گفتم  هر طور که می‌خواهید بپوشید و بگردید خودتان بیشتر از همه ضرر میکنید ... 

بحث داغ نانوایی...

امروز صبح رفتم نان بخرم.. در صف نانوایی دو خانم داشتند بحث می‌کردند. یکی از خانم‌ها ظاهرادر مترو  دستفروش  بود و از اوضاع اقتصادی و گرانی و اجاره خانه های بالا می‌نالید و مطابق معمول  حکومت و آخوندها را  نفرین می‌کرد. خانم دیگر معتقد بود همه آخوندها که بد نیستند و ما هر چه داریم از صدقه سر علماست..و امثال شما بیجا کردید از شهرستان مهاجرت کردید تهران و از گرانی اجاره خانه هم می‌نالید... در شهر  خودتان که هزینه ها کمتر است دنبال کار باشید. 

البته که همه ما می‌دانیم وضعیت اقتصادی مان خراب  است...

بسیاری از مردم از نبود کار یا  برای اینکه از کار سخت کشاورزی در شهر و روستا نجات پیدا کنند به تهران مهاجرت می‌کنند و با شغل‌های کاذبی مثل دستفروشی  اموراتشان می‌گذرد. 

ولی قبول کنیم مردم خودشان هم 50 درصد مقصرند... 

من خودم بارها دیده ام خانمهای دستفروشی که با انواع آرایشهای و جراحی‌های زیبایی مشغولند. خب اگر اوضاع اقتصادی بد است این کار ها برای چیست.؟ شما اگر بدبختید و از گرانی می‌نالید پس این همه هزینه برای چیست؟ 

و دوم اینکه هر وقت کم می‌آوریم تمام کاسه کوزه ها را سر آخوندهای بیچاره می‌شکنیم. باور کنید همانطور که همه مسئولین بد نیستند همه آخوندها هم بد نیستند. ما اگر اندک دین و ایمانی برایمان مانده به سبب وجود پر خیر و برکت بعضی از  علما است. نباید ناشکری کنیم تا مملکتمان مثل عراق و سوریه و افغانستان نشود... همین توسل و عزاداری هایی که در ایام محرم به راحتی داریم ، اگر امثال این علما و روحانیون مهذب نبودند  نداشتیم. 


چرا عزاداریم؟


 گاهی فکر میکنم   اگر ایام محرم و صفر نبود ،. نمود ظاهری دینداری در جامعه به سختی دیده می‌شد. و شاید  به همین دلیل است   که دشمنان اسلام به طرق مختلف در حال هجمه به مراسم عزاداری امام حسین هستند. و با دلایل مزخرف و غیر منطقی در صدد تخریب آن هستند. 

 دیروز وقتی از هیئت برگشتیم دختر کوچکم پرسید چرا ما باید بعد از این همه سال  برای امام حسین عزاداری کنیم درحالی که امام حسین و یارانش  به آرزویشان  که شهادت بود رسیدند و الان در بهشت  خوشحال  هستند. 

بعد از توضیحات مفصل و جامع و کاملی که پدرش در مورد فلسفه قیام امام حسین داد، گفتم یکی از دلایلش این  است که در طول تاریخ دشمنان اسلام از برگزاری این مراسم  می‌ترسیدند و  مخالف آن هستند و تلاش می‌کنند تا مانع برگزاری آن شوند. 

خدا رحمت کند حضرت امام را فرمودند  « این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». 

و به نظر من هم  اگر انقلاب ، اتفاق نمی‌افتاد   از محرم و صفر هم اثری  نبود. و شاید علت دشمنی بعضی  از کشورها  مثل آمریکا و اسرائیل با ما هم همین است. 



مبارزه با شیاطین و اجنه!

 اگر تا الان فیلم ملک سلیمان را  ندیده اید پیشنهاد میکنم یک بار با دقت ببینید... در بخشی از این فیلم حضرت سلیمان خطاب به قومش می‌گوید  «به دلیل افزایش گناه و  دنیاپرستی،. اجنه و شیاطین به دنیای انسانها نزدیکتر شده و به شما از هر طرف حمله می‌کنند و  تنها راه نجات شما، توبه از گناهانتان است». 

ظاهرا امروزه  هم دچار همان بلا شده ایم... این بی بند و باری ها و ولنگاری های اخلاقی و اجتماعی،  دفاع از حقوق همجنس‌بازان در بسیاری از کشورهای دنیا  ، ایجاد شبهات دینی و اعتقادی در بین مردم ، بردن آبروی مردم مثل آب خوردن، قضاوت های نابجا ، توهین های پی در پی به قرآن و ساحت پیامبر اسلام ، اهانت به مراسم  عزاداری امام حسین ، دروغپردازیهای رسانه ها .همه و همه .. نشانه ای نیست جز  نزدیک شدن شیاطین و تسلط آنها بر روح و جان  ما  انسانها...

خدا حفظ کند استاد میرباقری را، همیشه در سخنانش به این موضوع اشاره می‌کند که در دوره آخرالزمان شیطان و ایادی او  با تمام قوا و نیرو  تلاش می‌کنندتا هر چه بیشتر  مردم را از دین خارج کند تا  در کار ظهور و فرج امام زمان   اخلال ایجاد کند. 

 شاید این دوران مصداق بارز این حدیث پیامبر باشد  که فرمودند  « زمانی بر مردم می‌آید که ماندن بر دین حق  مانند   نگه داشتن گلوله ای آتش در دست   است.»