گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

درمان یک بیماری!

در روانپزشکی یک بیماری داریم به نام   «شخصیت ضد اجتماعی.»

به نظر من درصد بالایی از افرادی که قوانین اجتماعی را رعایت نمیکنند دارای چنین اختلالی هستند. 

خانم هایی که بی حجاب هستند با وجودی که میدانند حجاب قانون شرع و اجتماع ماست اگرچه خودشان هم  پایبند مسائل دینی نباشند ولی از نظر اجتماعی باید قوانین را رعایت کنند و در غیر این صورت دارای اختلال ضد اجتماعی هستند و  باید درمان  شوند. 

و اما درمان... . 

تذکرات زبانی که مطمئنا اثری ندارد مثل این که به یک معتاد  دائم بگوییم  مواد مصرف نکن .. ولی دلیل واقعی و اثرات منفی مواد  در بدنش را برایش توضیح ندهیم آن هم توسط یک پزشک متخصص و کار بلد.. مطمئنا تاثیر مطلوبی ندارد. 

جرایم نقدی و حبس هم که واقعا اثر بازدارندگی ندارد و با توجه به شخصیت ضد اجتماعی این  افراد حتی می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و جری تر شوند.. 

بهترین کار برای رفع این معزل اجتماعی یعنی مخالفت با قانون پوشش و حجاب، ارجاع دادن این افراد به متخصصین روانپزشکی با تشخیص اختلال ضد اجتماعی است. تا هم علت بیماری آنها را ریشه یابی کند و هم با توضیح لزوم وجود  چنین قانونی  به درمان این مسأله بپردازد. 


مظلوم واقعی کیست؟

سال پیش عید غدیر در مدینه بودیم. یادش به خیر. ولی متاسفانه هیچ خبری از جشن و عید نبود. علی رغم تمام توصیه هایی که به ما شده بود تا تبلیغ و صحبتی در مورد مذاهب نکنیم. آن روز، یک مشت شکلات در کیفم ریختم و برای نماز رفتم مسجدالنبی. بعد از نماز به مسلمانان دیگری که اطرافم بودند تعارف کردم.

 از قضا چند خانمی که کنارم نشسته بودند از کشور تاجیکستان بودند و به فارسی از من تشکر کردند. گفتم امروز عید غدیر است، عید بزرگ ما مسلمانهاست... پرسیدند غدیر چه روزی است ؟ گفتم  غدیر ، همان روزی است  که پیامبراسلام  امام علی علیه السلام را به جانشینی  بعد از خودش انتخاب کردند.... یکی از آنها پرسید همان علی که داماد پیامبر است؟ . گفتم بله همسر حضرت زهرا.... و فرزندانشان امام حسن و امام حسین...

یکی از آنها پرسید حسین که برایش عزاداری میکنید و به سر و سینه خودتان می‌زنید؟ . گفتم بله... گفت من محرم ایران بوده ام و مراسم عزاداری شما را دیده ام... پرسیدم ما شیعه علی و فرزندانش هستیم شما چه مذهبی دارید؟ .. گفت ما حنفی هستیم. 

خیالم راحت شد چون می‌دانستم حنفی ها با ما شیعیان دشمنی ندارند بر خلاف بعضی از مذاهب اهل سنت. 

ادامه داد چرا شما  بعد از این همه سال برای حسین عزاداری میکنید.؟

گفتم تا یادمان باشد اسلام واقعی کدام است اسلامی که علی و فرزندانش دارند یا اسلامی که دشمنانشان داشتند. 

دلم برای  آن همه مظلومیت سوخت. مظلومیت علی که هنوز بسیاری از مسلمانان او را نمی‌شناسند. مظلومیت شیعیانش که هنوز بعد از 1400 سال در اقلیت  هستند و مظلومیت بسیاری از اهل سنت که حتی برایشان از غدیر و عاشورا چیزی نگفته اند. 

خدایا شکر برای داشتن علمای دینمان که اسلام را به ما شناساندند.