گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

مظلوم واقعی کیست؟

سال پیش عید غدیر در مدینه بودیم. یادش به خیر. ولی متاسفانه هیچ خبری از جشن و عید نبود. علی رغم تمام توصیه هایی که به ما شده بود تا تبلیغ و صحبتی در مورد مذاهب نکنیم. آن روز، یک مشت شکلات در کیفم ریختم و برای نماز رفتم مسجدالنبی. بعد از نماز به مسلمانان دیگری که اطرافم بودند تعارف کردم.

 از قضا چند خانمی که کنارم نشسته بودند از کشور تاجیکستان بودند و به فارسی از من تشکر کردند. گفتم امروز عید غدیر است، عید بزرگ ما مسلمانهاست... پرسیدند غدیر چه روزی است ؟ گفتم  غدیر ، همان روزی است  که پیامبراسلام  امام علی علیه السلام را به جانشینی  بعد از خودش انتخاب کردند.... یکی از آنها پرسید همان علی که داماد پیامبر است؟ . گفتم بله همسر حضرت زهرا.... و فرزندانشان امام حسن و امام حسین...

یکی از آنها پرسید حسین که برایش عزاداری میکنید و به سر و سینه خودتان می‌زنید؟ . گفتم بله... گفت من محرم ایران بوده ام و مراسم عزاداری شما را دیده ام... پرسیدم ما شیعه علی و فرزندانش هستیم شما چه مذهبی دارید؟ .. گفت ما حنفی هستیم. 

خیالم راحت شد چون می‌دانستم حنفی ها با ما شیعیان دشمنی ندارند بر خلاف بعضی از مذاهب اهل سنت. 

ادامه داد چرا شما  بعد از این همه سال برای حسین عزاداری میکنید.؟

گفتم تا یادمان باشد اسلام واقعی کدام است اسلامی که علی و فرزندانش دارند یا اسلامی که دشمنانشان داشتند. 

دلم برای  آن همه مظلومیت سوخت. مظلومیت علی که هنوز بسیاری از مسلمانان او را نمی‌شناسند. مظلومیت شیعیانش که هنوز بعد از 1400 سال در اقلیت  هستند و مظلومیت بسیاری از اهل سنت که حتی برایشان از غدیر و عاشورا چیزی نگفته اند. 

خدایا شکر برای داشتن علمای دینمان که اسلام را به ما شناساندند. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد