گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

یک سؤال بی پاسخ ....

 قبول دارید بیان مشکلات و کمبود ها و ایراد ها ی جامعه و کشور کار سختی نیست؟ ، امروزه از هر بچه دبستانی بپرسیم مشکلات جامعه ما را بشمرد ، میتواند .

مهم این است که فردی بتواند برای این مشکلات راه حل درست و مناسب ارایه دهد ... منظورم  مخالفین نظام و رهبری و انقلاب است .دوست دارم بدانم ، اینها که به ناکارآمدی این نظام معتقدند و میگویند رهبری باید برکنار شود و رای گیری دوباره انجام شود و غیره ، جواب دهند ، خب بعد چه ؟؟ مملکت  چگونه و به دست چه کسانی باید اداره شود ؟ بدون رهبر ؟با رئیس جمهور ؟ اسلامی یا غیر اسلامی؟ با چه قوانینی ؟ چه کسانی آن را  تدوین کنند ؟ آمریکا همه کاره شود ؟ پسر مشنگ  شاه برگردد ؟  منافقین  بزدل دست اندر کار شوند ؟ چه جوری ؟چه شکلی؟ 

اینها که داعیه اسلام و عدالت داشتند این است که میبینیم ! خدا به فریاد برسد اگر  آنها که بویی از دین و اخلاق نبرده اند،  زعامت مردم را به دست بگیرند !!!

سالهاست یک عده در خارج  دور هم نشسته اند ، قهوه میخورند و نظریه میپردازند که اوضاع ایران خراب شده است و باید درست شود ، چرا حکومت ،  مخالفانش را سرکوب میکند ، همین ها یادشان رفته وقتی ترامپ به قدرت رسید با آشوبگران خیابانی چه کرد ، یا یک سال است حکومت فرانسه مخالفانشان را سرکوب میکند ولی چون نان خور همان ها هستند بالطبع انتقادی هم نمیکنند ..   

جالب اینکه برخی مثل دکتر سروش ،  معترضین جنبش سبز را در برابر حکومت ایران تشبیه میکند به قیام امام حسین در برابر یزید ....ولی چشمش را به تمام مظلوم کشی ها ، استعمارگریها ، قشون کشی ها و داعش پروری های آمریکا و اسراییل در خاور میانه میبندد.... 

بعضی ها چقدر خوب از عاشورا درس میگیرند ! به نفع خودشان!!!!

Image result for ‫یک سوال بی پاسخ‬‎


سروش گمراهی ...

 این مطلب را در پاسخ به نظر یکی از منتقدان پست قبلی می نویسم .

و اما سروش ...

هرچند صحبت کردن در مورد او و نظراتش را  به اهل فن باید سپرد ولی با توجه به اندک اطلاعاتی که از حدود بیست سال پیش تا الان در مورد دکتر سروش و نظراتش داشته و دارم باید بگویم  ، در همان زمان که طرفداران زیادی   هم داشت من هیچ وقت از خواندن  مطالبش  اقناع نمی شدم ،،، شاید حرفهایش زیبا ، ادیبانه ، فیلسوفانه و هنرمندانه  باشد ولی   نه تنها با خواندن مطالب غالبا ثقیل و غامض او پرسشهایم جواب نمیگرفت بلکه به شک و تردید هایم اضافه هم میشد ،  همان گردنه ای که به قول دکتر مطهری گذرگاه خوبی ست ولی اقامتگاه خطرناکی ...

اصلا نمیتوانم به نظرات  کسی که روزگاری علما را به مهاجرت کردن به نجف  ،  به نشانه اعتراض به حکومت اسلامی ایران دعوت کرد و خودش در عوض به آمریکا رفت تا  شاید بتواند راحت تر از حقوق همجنس گرایان دفاع کند،   پیامبر را شاعر بنامد،  قرآن را از طرف خدا نداند و ....، اعتماد کنم .... 

کسی که  از حکومت ایران به خاطر محاکمه مخالفانش  انتقاد میکند ،ولی نظری در مورد کشتار مردم بی گناه یمن و سوریه و عراق و میانمار و غیره ندارد ، شاید به خاطر همین انتقادهای سازنده اش !!!! اینهمه جوایز و عناوین  بین المللی به او دادند و معروف و مشهور شد .

و خلاصه اینکه اصولا نمیتوان به نوشته ها و صحبت های فردی که خودش هم نمیداند به چه چیزهایی اعتقاد دارد و همه چیز را زیر سوال میبرد اعتماد کرد  ....  چون راحت ترین کار در دنیای علم ،  خصوصا فلسفه ایجاد سوال و شبهه است و سخت ترین کار ، پاسخ دادن به  شبهات و سوالات است ..... پس به نظر من حتی فیلسوف بزرگی هم نیست ...چه رسد به اینکه بزرگترین فیلسوف قرن باشد .

شاید بهتر است  برای شناخت بیشتر این افراد به جای خواندن کتابها و مقالات پر از تناقض شان   ، کمی بیشتر   قرآن بخوانیم ، تا بهتر سره را از ناسره تشخیص دهیم .،( البته اگر به قرآن اعتقاد داریم.

Image result for ‫ویژگی منافقان در قران‬‎



هر کس در گور خودش میخوابد.

بعضی معتقدند دلیل دین زدگی ،  لا ابالی گری و فساد   برخی مردم ،  مسئولینی هستند که دم از دین و دیانت میزنند و در خلوت آن کار دیگر میکنند .... البته این که هر کس مسئولیتی بر عهده دارد باید پاسخگو رفتار و اعمالش  در قبال دیگران باشد  درست  ولی  بی مسئولیتی و نفاق آنها توجیهی برای رفتارهای غلط ما نیست ، هر کس مسئول رفتار خودش است ...

در همین زمانه  ما ، جوانانی مثل محسن حججی بزرگ شدند و به کمال رسیدند همان طور که در زمان بی دینی و هرزگی حکومت پهلوی ، ابراهیم هادی و هزاران جوان دیگری که در دفاع مقدس  برای اسلام و خاکشان جان دادند ، پرورش یافتند ...

و باید قبول کنیم که جرم و جنایت و انسان های فاسد و فاسق در همه جای دنیا و ، همیشه تاریخ بوده و هستند ،  آنها حتی اگر در زمانه حکومت عدل امیر المؤمنین هم زندگی کنند بهانه ای برای جرم و جنایتشان پیدا میکنند  .....

  آمار نشان میدهد ، میزان جرم و جنایت و دزدی و اعتیاد و حتی قتل در خانواده های مرفه،  کمتر از خانواده های فقیر نیست... نوع و انگیزه آنها شاید فرق میکند بنابراین چندان به مسایل اقتصادی هم  ربط ندارد ...

شاید دلیل پر رنگی این موارد در جامعه امروزی ما ، وجود رسانه ها و شبکه های اجتماعی گسترده ای باشد که کارشان بیان اخبار و حوادث جالب و حتی تلخ و وحشتناک برای جذب مشتری است وگرنه هر کدام از ما در بین تمام دوستان و آشنایان و فامیل خودمان بگردیم ، چند نمونه از این حوادث  عجیب و هولناک را پیدا میکنیم ؟ 

ولی بهتر است کمتر به دنبال این حوادث باشیم  و  با خواندن این  مطالب  روحمان را خسته و افسرده نکنیم .


Image result for ‫به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن‬‎


قوز بالای قوز.

دیروز از شبکه مستند برنامه جالبی  پخش شد . در این برنامه با مدیر مسئول یک شرکت تولیدی در زمینه  محصولات نانو تکنولوژی مصاحبه شد ... گزارشگر از او پرسید چرا ما در زمینه نانو  مقام پنجم را در دنیا داریم  ( طبق گزارش دانشگاه جرجیا ) و در صنعت موشک هم این همه پیشرفت کرده ایم ، ولی در خیلی از صنایع مثل خودرو سازی نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه درجا زده و خیلی از دنیا عقب هستیم ،  او گفت :

 « علت اصلی این مشکل  ،دولت ها هستندچون  که با عوض شدن هر دولت ،  وزیران ، معاونین  و  تمام مدیران  زیر مجموعه آنها تغییر میکنند  ، بنابراین نمیتوانند برنامه های بلند مدت  داشته باشند و اگر داشته باشند ، با تغییر دولت ها ، بسیاری از برنامه ها تعطیل میشود و یا تغییر میکند .

درصنعت موشک سازی چون مستقیم زیر نظر رهبری است ، این مشکل وجود ندا رد و  پیشرفت کرده ایم ... ما هم از سال 82 که در زمینه نانو تکنولوژی شروع به کار کردیم ، خدمت رهبری رفتیم و این مسأله را بیان کردیم و خواستیم تا با تغییر دولت ها ، گروه مدیریتی ما تغییر نکند تا پروژه ها عقب نماند و ایشان قبول کردند و طی نامه ای به مسئولان مربوط این کار انجام شد ، و ما هر سال به پیشرفتهای قابل توجهی در زمینه نانو رسیدیم ....»

برایم جالب بود چون تا الان فکر میکردم مشکل  ما  ، مدیران ناکار آمد است  حالا فهمیدم تغییر مدیران هم خود مشکل بزرگتری ست ..


Image result for ‫سخن چمران در مورد مدیران بی تقوا‬‎