گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

سروش گمراهی ...

 این مطلب را در پاسخ به نظر یکی از منتقدان پست قبلی می نویسم .

و اما سروش ...

هرچند صحبت کردن در مورد او و نظراتش را  به اهل فن باید سپرد ولی با توجه به اندک اطلاعاتی که از حدود بیست سال پیش تا الان در مورد دکتر سروش و نظراتش داشته و دارم باید بگویم  ، در همان زمان که طرفداران زیادی   هم داشت من هیچ وقت از خواندن  مطالبش  اقناع نمی شدم ،،، شاید حرفهایش زیبا ، ادیبانه ، فیلسوفانه و هنرمندانه  باشد ولی   نه تنها با خواندن مطالب غالبا ثقیل و غامض او پرسشهایم جواب نمیگرفت بلکه به شک و تردید هایم اضافه هم میشد ،  همان گردنه ای که به قول دکتر مطهری گذرگاه خوبی ست ولی اقامتگاه خطرناکی ...

اصلا نمیتوانم به نظرات  کسی که روزگاری علما را به مهاجرت کردن به نجف  ،  به نشانه اعتراض به حکومت اسلامی ایران دعوت کرد و خودش در عوض به آمریکا رفت تا  شاید بتواند راحت تر از حقوق همجنس گرایان دفاع کند،   پیامبر را شاعر بنامد،  قرآن را از طرف خدا نداند و ....، اعتماد کنم .... 

کسی که  از حکومت ایران به خاطر محاکمه مخالفانش  انتقاد میکند ،ولی نظری در مورد کشتار مردم بی گناه یمن و سوریه و عراق و میانمار و غیره ندارد ، شاید به خاطر همین انتقادهای سازنده اش !!!! اینهمه جوایز و عناوین  بین المللی به او دادند و معروف و مشهور شد .

و خلاصه اینکه اصولا نمیتوان به نوشته ها و صحبت های فردی که خودش هم نمیداند به چه چیزهایی اعتقاد دارد و همه چیز را زیر سوال میبرد اعتماد کرد  ....  چون راحت ترین کار در دنیای علم ،  خصوصا فلسفه ایجاد سوال و شبهه است و سخت ترین کار ، پاسخ دادن به  شبهات و سوالات است ..... پس به نظر من حتی فیلسوف بزرگی هم نیست ...چه رسد به اینکه بزرگترین فیلسوف قرن باشد .

شاید بهتر است  برای شناخت بیشتر این افراد به جای خواندن کتابها و مقالات پر از تناقض شان   ، کمی بیشتر   قرآن بخوانیم ، تا بهتر سره را از ناسره تشخیص دهیم .،( البته اگر به قرآن اعتقاد داریم.

Image result for ‫ویژگی منافقان در قران‬‎



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد