گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

سکوت ممنوع!

قبلا  وقتی کتاب‌هایی درباره  علائم آخر الزمان  می‌خواندم، از بعضی از آنها تعجب میکردم و به نظرم خیلی غیر واقعی و غیر قابل باور بود ولی چند سالی است که دیگر برایم قابل باور شده. از جمله اینکه زنان خودشان را به شکل مردان در می آورند  و برعکس... 

از جمله احادیثی که در این کتاب‌ها   خواندم، این است که با ظهور امام زمان، تعداد زیادی از مسیحیان به او ایمان می‌آورند و برعکس تعداد زیادی از مسلمانان  با او دشمنی و مقابله می‌کنند... قبول  این مطلب برایم تا حدی غیر  قابل هضم  بود. 

تا اینکه   در این  حوادث اخیر، می‌بینیم در کشورهای مختلف از داشگاه هاروارد آمریکا گرفته و قلب اروپا  تا  اندونزی و شرق آسیا این همه اجتماع مردمی برای دفاع از مظلومیت فلسطین تشکیل می‌شود و از رفتار وحشیانه اسرائیل ابراز انزجار می‌کنند ولی باز عده ای در کشور  خودمان و بعضی از کشورهای عربی  که مسلمان هستند و خود را شیعه امیر المومنین می‌دانند و مدعی  و منتظر امام زمان... وقتی از فلسطین صحبت می‌شود معتقدند نباید به سیاست کار داشت  چون نمی‌دانیم حق با کیست؟!

در حالی که همین بی بصیرتی در مسائل سیاسی سبب شد در روز عاشورا هم  مسلمانان، فرزند پیامبرشان را که خودشان دعوت کرده بودند و منتظرش بودند به شهادت برسانند. 

حالا میفهمم چرا در زیارت عاشورا علاوه بر لعن بر دشمنان و قاتلان امام  حسین، خداوند بر کسانی که دیدند و شنیدند و سکوت کرد ند و راضی شدند به آنهمه جنایت، هم لعنت می‌کند. 

آبروی محله ها.

با چند نفر از خانم های  مسجد محل تصمیم گرفتیم ماهی یک بار به دیدن خانواده یکی از شهدای محل برویم. محله ما پر از خانواده شهید است. مادران و همسران و فرزندان شهدای دفاع مقدس یا مدافعان حرم.، خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستد. 

هفته پیش به دیدار مادر شهیدی رفتیم که سه فرزندش در جنگ تحمیلی شهید شده بودند،  در سنین شانزده،. هجده و نوزده سالگی  در عرض چند سال! شهدای حسین جانی.. 

از او پرسیدیم چطور وقتی اولی شهید شد اجازه دادی دومی و سومی هم بروند؟ نترسیدی آن دو هم شهید بشوند؟ 

گفت نه در آن زمان وظیفه جوان‌ها این بود که از کشور دفاع کنند. وقتی دو پسرم شهید شدند، سومی دیگر در این دنیا نبود و روحش در جبهه بود تا به او هم اجازه دادیم برود... 

چقدر به شجاعت و قدرت  این مادر غبطه میخوردم.

کشور ما با داشتن چنین مادران و جوانهای شجاعی هیچ وقت شکست نمی‌خورد و این را به برکت اسلام و نظام اسلامی داریم. 

لالی انتخابی!

در روانپزشکی ، یک نوع اصطلاح وجود دارد به نام  « توجه انتخابی» یعنی فرد هرجا که لازم بداند توجه می‌کند و هرجا که صلاح بداند بی‌توجه می‌شود.

امروزه یک نوع بیماری هم به وجود آمده به نام  « لالی انتخابی» که ارتباط خیلی نزدیکی با همان توجه انتخابی دارد. 

(که البته خودم کشف کرده ام) . یعنی فرد هرجا که لازم بداند به طور خودآگاه لال می‌شود،. این بیماری در افراد معروف و مشهور جامعه مخصوصا سلبریتی ها  بسیار شایع است. در مورد هر قضیه ای که بدانند برایشان نفع  دارد زبانشان باز می‌شود و در مورد هر چه که فکر کنند به صلاح شان نیست به طور کاملا عجیبی لال می‌شود.

نمونه اش خانم آنجلیا جولی.. وقتی در ایران یک خانم  فوت شد یا به قول آنها کشته شد، شش ماه  خسته شدیم  از بس اظهار نظر کرد و فاز طرفداری از حقوق زنان گرفته بود.... 

در این چند هفته که اینهمه در غزه و فلسطین زن و کودک کشته می‌شوند این خانم به طور شگفت انگیزی  خفه شده  و خیلی ها مثل او حتی در ایران... 

نمیرید از این همه مدافع حقوق بشر بودن .. نمیرید از این همه تناقض... نمیرید از اینهمه دفاع از حقوق زنان....

با وجود این همه شواهد هنوز بعضی ها باور ندارند   « زن زندگی آزادی »  فقط یک نقشه بود و هست... چقدر برخی از  انسان ها  می توانند  احمق و ساده باشند  . و چقدر بعضی ها  پیچیده و مکار.!...