گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

لالی انتخابی!

در روانپزشکی ، یک نوع اصطلاح وجود دارد به نام  « توجه انتخابی» یعنی فرد هرجا که لازم بداند توجه می‌کند و هرجا که صلاح بداند بی‌توجه می‌شود.

امروزه یک نوع بیماری هم به وجود آمده به نام  « لالی انتخابی» که ارتباط خیلی نزدیکی با همان توجه انتخابی دارد. 

(که البته خودم کشف کرده ام) . یعنی فرد هرجا که لازم بداند به طور خودآگاه لال می‌شود،. این بیماری در افراد معروف و مشهور جامعه مخصوصا سلبریتی ها  بسیار شایع است. در مورد هر قضیه ای که بدانند برایشان نفع  دارد زبانشان باز می‌شود و در مورد هر چه که فکر کنند به صلاح شان نیست به طور کاملا عجیبی لال می‌شود.

نمونه اش خانم آنجلیا جولی.. وقتی در ایران یک خانم  فوت شد یا به قول آنها کشته شد، شش ماه  خسته شدیم  از بس اظهار نظر کرد و فاز طرفداری از حقوق زنان گرفته بود.... 

در این چند هفته که اینهمه در غزه و فلسطین زن و کودک کشته می‌شوند این خانم به طور شگفت انگیزی  خفه شده  و خیلی ها مثل او حتی در ایران... 

نمیرید از این همه مدافع حقوق بشر بودن .. نمیرید از این همه تناقض... نمیرید از اینهمه دفاع از حقوق زنان....

با وجود این همه شواهد هنوز بعضی ها باور ندارند   « زن زندگی آزادی »  فقط یک نقشه بود و هست... چقدر برخی از  انسان ها  می توانند  احمق و ساده باشند  . و چقدر بعضی ها  پیچیده و مکار.!... 

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 08:18 ق.ظ

البته این نوع لالی انتخابی در خیلی از موارد دیده میشه.
مثلا بعضی ها هر روز به اسرائیل حمله میکنند اما هرگز کلمه ای از تجاوز روسیه به اوکراین یا اشغال تبت به وسیله چین یا اشغال بخشی از خاک جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان و .... نمیگن.

قیاس مع الفارق که میگن همینه.
اگر کمی فکر کنید تفاوت این دو نوع جنگ و دفاع را متوجه می‌شوید.
این مواردی که نام بردید جنگ بین دو کشور است، بین نیروهای نظامی و علی القاعده در این بین غیر نظامیان هم درگیر و کشته هم می‌شوند.
ولی کار اسرائیل تجاوز به خاک فلسطین برای اشغال آن سرزمین و نسل کشی در آنجاست. اگر می‌خواهید بهتر متوجه شوید کتاب « پاک سازی قوم فلسطین» نوشته مورخ معروف اسرائیلی ( ایلان پایه) را بخوانید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد