گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

زندگی پس از زندگی

مدتی است کمتر می‌خوانم و کمتر مینویسم. راستش را بخواهید خسته شدم از حرف زدن... شاید دیگر وقت عمل باشد.

عید نوروز  گذشت.... ماه رمضان گذشت... عید فطر هم گذشت... چشم برهم زدنی سال دوباره تمام می‌شود... عمرمان مثل برق و باد می‌گذرد و من هنوز اندر خم یک کوچه ام....

بیش از چهل سال از عمرم گذشت و اکنون که به پشت سرم را  نگاه میکنم، می‌بینم هیچ کار قابل ذکری نکرده ام... دست خالی دست خالی با یک کوله باری از خطا و اشتباه...

امسال ماه مبارک تقریبا تنها برنامه ای را که هر شب از تلویزیون میدیدم، زندگی پس از زندگی، بود. برنامه ای که در آن ، با  افرادی که  تجربه نزدیک به مرگ داشته اند صحبت می‌کرد، پیشنهاد میکنم حتما از طریق اینترنت  برنامه اش را ببینید، خیلی جالب بود، نگاه انسان به زندگی و مرگ و معاد تغییر می‌کند.

با دیدن این برنامه گاهی آرزوی مرگ میکنی... گاهی  ترس از مرگ برایت بیشتر می‌شود... گاهی حسرت و پشیمانی تمام وجودت را می‌گیرد که چقدر راحت زندگی و فرصت هایی که داشتی باختی.... خلاصه معنی واقعی خوف و رجا را میفهمی....و حیرانی و سرگردانی را.... 

سعی میکنم در پست های بعدی، به برخی از این تجربه ها اشاره کنم... شاید راغب شدید برنامه های آن را ببینید.