گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دغدغه داشته باشیم...

مدتی ست در قالب یک کار فرهنگی با عده ای از دوستان در مورد انتخابات با برخی از مردم  بحث و گفت و گو  میکنیم، علت شرکت کردن یا نکردنشان را میپرسیم..

نظراتشان گاها جالب و قابل تامل است. 

دیروز با خانم محترمی  صحبت می‌کردم با عصبانیت گفت این بار دیگر شرکت نمیکنم... پرسیدم چرا!؟  

گفت،  « من دفعه قبل به آقای رئیسی رای دادم و  با عملکرد این یک سال شان دیگر کلا نا امید شدم.» ... 

 بر خلاف بسیاری از مردم که دغدغه شان مسائل و مشکلات اقتصادی ‬‏ است.، این خانم از اوضاع فرهنگی جامعه شاکی بود. خودش مانتویی بود و ظاهر کاملا معمولی داشت  ولی میگفت،  « چرا دولت جلوی این همه بی بند و باری را نمی‌گیرد، ما این همه شهید ندادیم که الان اوضاع جامعه مان اینطور باشد.» 

گفتم،  « خب صحبت های شما کاملا درست ... حالا که دولت  به هر دلیلی وظیفه اش را به درستی انجام نمی‌دهد، ما هم نباید به وظیفه مان عمل کنیم؟! مگر نه اینکه شهدا این انقلاب و نظام را امانت به ما سپردند،؟. 

مگر شما از دست این افراد بی بند وبار شاکی نیستید ؟ خب با رای ندادن تان شما هم جزء گروه و دسته آنها محسوب شده  و با اکثر آنها هم رای میشوید  که معتقدند نباید در انتخابات شرکت کنیم به نشانه اعتراض!

در ثانی شما چه نظر و پیشنهادی برای مقابله با این افراد  دارید؟ دولت و حکومت چگونه می‌تواند جلوی بی بند و باری آنها را بگیرد اگر با فشار باشد که دوباره غائله سال پیش رقم می‌خورد و اگر با کار فرهنگی باشد که نیاز به زمان زیادی داریم تا اثر کند....» 

سکوت کرد ، پاسخی نداشت ،  ولی فکر میکنم نظرش تغییر کرد... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد