گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

اگر شیاطین در غل و زنجیرند پس چرا.....؟

 

چند روز پیش نزدیک افطار برای  انجام کاری به خیابان رفتم  متأسفانه در تهران بر خلاف  

 

شهرستانها روزه خواران حتی حرمت این ماه راهم کمتر نگه میدارند ..... بی توجه سیگار  

 

میکشند... آب مبوه میخورند ... 

 

ودر بعضی از معابر شاید شک کنی به این که ماه رمضان است!! و یا این که اینجا 

 

یک شهر در یک کشور اسلامیست!!! 

 

 درظاهر و سر و شکل بعضی از مردم هم اثری از روزه, گرسنگی,تشنگی و ضعف دیده نمی شد  

 

در حالی که من از ترس این که ضعف بر من غالب شود آرام راه میرفتم ... 

 

با خودم گفتم یا من آدم بسیار ضعیف و  کم طاقتی هستم یا این کسانی که من میبینم روزه نیستند!...  

 

پس این که میگویند دراین ماه شیاطین در غل وزنجیرند  یعنی چه؟... 

 

امروز پاسخ سؤالم را از برنامه سمت خدا گرفتم.استاد میرباقری فرمودند:  

 

("ماه مبارک رمضان مانند قرآن و حرم اهل بیت است هر کس وارد محیط آنها  شود از آن به حد ظرفیت  

 

خودش بهره میگیرد ....عده ای مانند ما از ظاهر آنها و  به تبع آن ازبرکات ظاهریشان استفاده میبرند 

 

 وعده ای از برکات باطنیشان بهره مند میشوند......

 

 هر کس قران را بخواند  به او معرفتی اضافه ویا از او رذیله ای کاسته میشود واین بستگی به میزان 

 

 توجه و حضورش دارد.....برخی از افراد خودشان را از چندین ماه قبل از ورود به ماه رمضان  

 

آماده و روز شماری  میکنند .  مسلماً حال آنها با کسانی  که برای تمام شدنش روز شماری میکنند تفاوت میکند..... 

 

غل و زنجیر برای کسانی بسته  میشود که وارد این ماه  میشوند. اگر دیدید به راحتی گناه میکنیم چون هنوز وارد این  

 

ماه نشده ایم . 

 

یکی از برکات این ماه همین است که شبها به راحتی بیدار میمانیم .... روز های طولانی و گرم  

 

میتوانیم روزه بگیریم..... عبادت کردن ,دعا  و قرآن خواندن برایمان آسان است و..." )

 

 وقتی کمی با خودم فکر کردم دیدم درست است ...در غیر از این ماه اگر چند ساعتی ناهارم دیر میشد با وجودی که  

 

صبحانه مفصّْل میخوردم  دست و پایم شروع به لرزیدن میکرد .....دختر ده ساله  ام که چثه ی ظریفی دارد 

 

  توان عجیبی در روزه  گرفتن دارد....اکثر ما که در طول سال به ندرت روزی چند صفحه  

 

 قرآن میخوانیم  در این ماه معمولا قرآن را ختم  میکنیم و این  نیست مگر به سبب برکات این ماه شریف و بسته   

شدن غل وزنجیرشیاطین.   

 

  

نظرات 3 + ارسال نظر
بارانی شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:34 ب.ظ http://jmp.blogsky.com

دوست عزیزم سلام...

خوشحال میشم دقایقی را مهمون من باشی..

اینم برات گذاشتم هروخت میخاستی بیای

آپم´´´´´´´´´´´,;****,´´´´
´´´´´´´´´´´´,*¨¨,"¨¨*,´´´
´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@";";;-…
´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨")""-""""
´´´´´´´´//,***¨¨¨¨*
´´´´´´´(,(**/*"¨""¨¨*
´´´´´´((,*/*;);*)¨¨¨¨*
´´´´´((,**)*/**/¨¨¨"¨*
´´´´,(,****.:)*¨¨¨¨¨¨*
´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨*
´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨*
´´,***/*)¨*¨¨,¨*
´)*/*)*)*¨¨*
/**)**¨¨"\\)\\)
*/*¨¨¨¨,...)!))!).....,(
",¨¨¨¨_)--"--"------/_.
این پرنده اومده شمارو به وبلاگم دعوت کنه!
آپم
آپم
آپم

محمد جانبلاغی

سلام .حتما از مطالب مفید تون استفاده میکنم.

نادم شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:38 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

نشستم به انتظار غروب تا یک دل سیر گریه کنم ، شاید کمی آرام شوم ، غروب آمد و بغض سد راه اشکهایم ، شب شد و هنوز نشکسته شیشه غمهایم، .......................................... مینویسم از غم و دردم شاید آروم بشه درد درونم ، رویاهام بر باد رفته اما قلم نوشتن نه. در پناه حق...

شتاب هاست شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:39 ب.ظ http://shetabhost.net

یه پیشنهاد عالی
با سلام، دوست گرامی، خیلی وبلاگ جالبی داری با توجه به پیشرفت اینترنت در جامعه امروزی شما می تونید به راحتی و با کمترین هزینه صاحب وب سایت شوید فقط با سالیانه 5000 تومان یه هاست بخرید و با یک پنل فارسی رایگان مانند وبلاگ ولی اینبار مطالبتون را در وب سایت عرضه کنید. خوشحال می شیم باهم همکاری کنیم.
ShetabHost.net
اگه سوالی هم داشتی با من تماس بگیر 09145311131

سلام ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد