گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دانشگاه بی فرهنگ!

هفته پیش فرصتی پیش آمد به چند روستا ی اطراف کاشان سر زدیم.

اول به قمصر رفتیم .درمیانه تابستان هوا کاملا بهاری بود.....لطیف ومطبوع..... فقط برایم جای تعجب بود که  بیشتر پارکها و فضای سبز این شهر پر بود از زباله ...وقتی از  یکی از رفتگران آنجا  علتش را جویا شدم گفت به دلیل کمبود نیروست.....شاید فقط چند کارگاه گلاب گیری بزرگ این شهر بتوانند برای رونق کار خودشان هم که شده این مشکل را حل کنند....چرا که سرمایه گذاری در چنین شهر توریستی عین سود است....

یک روز هم به مشهد اردهال رفتیم ...در کنار این امامزاده روستای کوچکی بود به نام "علوی"که به گفته یکی از اهالی هشتاد درصد مردم آنجا از سادات هستند....وقتی در روستا گشتی زدیم متوجه شدیم بافت سنتی و مذهبی آنجا هنوز سالم  و دست نخورده است .... با همسرم به این نتیجه رسیدیم  در هر شهر و روستایی که دانشگاه نباشد خصوصا دانشگاه پیام نور و آزاد فرهنگ مردم کمتر  دچار آسیب میشود!!!.....یعنی در حقیقت دانشگاهی که خود باید فرهنگ ساز باشد میشود عاملی برای آسیب به فرهنگ !!

البته به نظر من سه چیز باعث آسیب فرهنگی در یک جامعه کوچک  میشود یکی دانشگاه ,یکی سینما و دیگری توریست ....

نقش تخریبی سینما و توریست در فرهنگ شاید قابل هضم باشد ولی در مورد دانشگاه خیلی سخت است!

دقت کرده اید چرا  اکثردانشجوها حتی شاگرد زرنگها از همان بدو  ورود به دانشگاه چقدر ظاهرشان تغییر میکند و از اطرافیانشان تأثیر می پذیرند....انگار منتظر بودند پایشان به دانشگاه برسد و عقده های چند ساله شان را خالی کنند ....این موضوع در مورد دانشجویانی که در شهر خودشان نیستند و چشم خانواده را دور میبینند بسیار حاد تر است.

بنابراین برای آسیبهای فرهنگی کمتر باید تا جایی که میشود دانشجوها را به صورت بومی پذیرش کرد!!... سینما تأسیس نکرد!!!.... و توریست به شهر راه نداد!!!   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد