گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

خواستم ثواب کنم ، کباب شدم ....

تا حالا برایم  چنین اتفاقی نیفتاده بود که با تمام وجود این ضرب المثل را درک کنم  به طوری که بوی کباب شدنم را همه نزدیکانم  فهمیدند .

چند روز پیش برای عزیزی ، وسیله ای که به گمانم نیاز داشت خریدم ، حالا به هر دلیلی خوشش  نیامد و به جای تشکر ، دا یم از آن عیب و ایراد گرفت .... راستش خیلی تحمل کردم ولی بالاخره صبرم تمام شد و ناراحت شدم و گفتم آنچه نباید می گفتم ....

که  دندان اسب پیشکش را نباید شمرد  و غیره ....

طرف از دستم خیلی ناراحت شد و اسب را قبول نکرد و شد آنچه نباید بشود ....

هر چه تلاش کردم تا عذر خواهی مرا بپذیرد ، فایده نداشت و آب ریخته به جوی برنگشت و جای بدهکار و طلبکار عوض شد ....

و حالا من مانده ام و بوی کباب شدنم و یک دل سوخته ....

راستش را بخواهید هنوز هم مانده ام عیب از کجا بود؟ ، از دلسوزی و محبت نابجایم؟  یا  از کم صبری و کم طاقتی و حاضر جوابیم ؟

به این نتیجه رسیدم  کار خیر کردن هم ظرفیت میخواهد یا نباید اصلا کار خیر کرد یا اگر کردیم نه تنها نباید توقع تشکر داشته باشیم  بلکه باید انتظار و   تحمل هر چیز دیگری را هم داشته باشیم ...

Image result for ‫حدیث در مورد محبت بیش از حد وظیفه میشود‬‎




نظرات 1 + ارسال نظر
همشهری از بیدگل سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 01:35 ب.ظ

بنظرم خیلی هم کباب نشده کار خیر شما خیلی خیلی قابل ستایش است ولی اگر یه مقدار بیشتر تحملش می کردید اجرو پاداش و ظاهر کار پسندیده تر بود. بارها آقای قرائتی و علمائ دیگر از جمله از آیت الله مجتهدی شنیده ام که فرمودند اگر چیزی به شخصی می دهید چیز خوب بدید منظور جنس نو و با ارزش است حالا من نمیدونم منظور از اعتراض طرف هدیه گیرنده شما چه بوده است. ضمنا خداوند ابوی بزرگوار شما را رحمت کند که بسیار بسیارمرد نیکورفتاری بودند.

سلام ممنون .شاید شما درست میفرمایید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد