گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

دزدی در روز روشن.

 « دزدی در روز روشن» را شنیده اید؟ من دیروز با چشم خودم دیدم.

دیروز ظهر رفتم نون بخرم... توی صف ایستادم، دیدم آقایی به ظاهر معمولی سوار دوچرخه ای شد و با سرعت رکاب زد، ناگهان پسری که نوبتش بود نان بخرد فریاد زد و با تمام سرعت نعره  زنان به دنبالش دوید... عمرا نمی‌توانست به او برسد...

خدا خیرش  بدهد مشتری دیگری که متوجه جریان شده بود با سرعت سوار موتورش شد و به دنبال دوچرخه سوار یا بهتر بگویم دزد دوچرخه رفت.... من هم هاج و واج صحنه را نگاه میکردم و زیر لب میگفتم خیر نبیند چه طور دوچرخه جوان بد بخت را جلوی چشمش دزدید....

مردی هم که نفر جلوی من در صف ایستاده بود از فرصت استفاده کرد و گفت خدا خیر ندهد کسانی که این اوضاع را درست کردند که مردم به بدبختی و دزدی بیفتند...

حوصله کل کل نداشتم... میخواستم بگویم امثال شما هستید که رفتارهای غلط بعضی ها را توجیه میکنید! یعنی اگر اوضاع اقتصادی بد شد حق داریم دزدی کنیم.؟ این مرد جوانی که می‌تواند با این سرعت دوچرخه رکاب بزند و تنش سالم است چرا به جای کار کردن حتی حمالی و باربری و کارگری ترجیح می‌دهد دزدی کند؟ چون راحت طلب شده ایم. چون برخی  دنبال لقمه آماده و بی درد سر هستند!

 بگذریم از بحث با آدم های بی منطق متنفرم.... 

ولی خوشبختانه موتور سوار موفق شده بود دوچرخه جوان را پس بگیرد. خدا خیرش بدهد که توانست  در یک  لحظه  و با سرعت تصمیم درست بگیرد و دل جوان را خوشحال کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد