گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.
گلی در کویر

گلی در کویر

به انتظار روییدن گلی در کویر قلبمان.

سخت ترین واجب خدا.

یک روز دیگر به پایان ماه پرخیر و برکت ماه رمضان باقی مانده است. خدا رو شکر که امسال هم زنده بودیم و سالم و توانستیم روزه بگیریم. 

من به شخصه در ایام ماه مبارک دوست ندارم  خیلی از منزل خارج شوم مگر برای کار ضروری ولی متاسفانه دیده و شنیده ام که روزه خوا ری در ملا ءعام، قبحش ریخته.. 

چند روز پیش که برای خرید به یک پاساژ رفته بودم، دیدم که دربعضی از مغازه ها فروشندگان جوان و به ظاهر سالم مشغول ناهار خوردن بودند، میخواستم به آنها  بگویم، قدر سلامتی خودتان را بدانید و لا اقل به حرمت این ماه و روزه داران  به طور آشکار، روزه خواری نکنید. 

، زمانی که در بیمارستان فیروزگر دوره کارورزی  خودم را می‌گذراندم،  یکی از مراجعین من خانم جوانی بود  که بیماری اسکلردرومی داشت. و به دلیل عوارض شدید بیماری و داروهایی که می‌خورد نمی‌توانست روزه بگیرد. یک روز که ماه رمضان هم بود به من گفت، جوانتر که بودم دعا میکردم یک بیماری بگیرم  تا هیچ وقت نتوانم روزه بگیرم  و از قضا چند ماه بعد به این بیماری مبتلا شدم و چند سالی هست که نمی‌توانم روزه بگیرم. و با سختی‌های طاقت فرسای این  بیماری دست و پنجه نرم میکنم و حاضرم دوباره سالم شوم و همیشه و هر روز سال روزه بگیرم. 

میخواستم این تجربه را با تمام کسانی که مشغول روزه خواری هستند در میان بگذارم. ولی حیف که روی چنین کاری را نداشتم و میترسیدم با عتاب و پرخاش آنها مواجه شوم و در این مواقع هست که واقعا میفهمم  یکی از سخت ترین واجبات الهی ، امر به معروف و نهی از منکر است.  

و شاید به این دلیل است که در احادیث داریم که تفاوت افرادی که به این واجب الهی عمل می‌کنند با سایر افراد مثل تفاوت پیامبران با مردم عادی است. 



نظرات 1 + ارسال نظر
کوهنورد یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:57 ق.ظ http://1kouhnavard.blogsky.com

سلام.
در مورد روزه خواری، من نظر متفاوتی دارم. به نظر من روزه خواری اصلا اشکال نداره. اگر یک روزه دار با دیدن خوردن شخص دیگه توی ایمانش سست بشه، بهتره در مورد ایمانش بازنگری کنه.
برای همینه توی جامعه غرب، اسلام و مسلمان هایی که هستند، واقعی اند. چون خودشون خواستند نه اینکه جامعه ازشون خواسته باشه...

البته فلسفه روزه خواری نکردن این نیست که ایمان دیگران سست شود بلکه علت حرمت گذاشتن و احترام به ماه رمضان و اشخاص روزه دار است.
گاهی روزه خواری مثل بیحجابی نوعی دهن کجی به قوانین الهی ست و از بین بردن قبح این گناه هاست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد